Державні вимоги до загальноосвітньої підготовки учнів 9-11 класу з предмету «Художня культура»
Завдання вчителя художньої культури навчити кожного учня умінню самостійно задовольняти власні естетичні потреби, цінувати прекрасне, використовувати його для формування себе як особистості, розвинути здатність розуміти задум митця, формувати свою думку й аргументувати її.
У 9 класі відбувається узагальнення мистецьких знань учнів, набутих у 1 – 8 класах, і втілюється ідея пропедевтики культурологічної освіти, що є базовою у старшій профільній школі. Таким чином, забезпечується послідовність і наступність змісту художньо-естетичної освіти. Матеріал 9 класу систематизований відповідно до видової, жанрової та стильової специфіки мистецтва, що є ядром художньої культури.
У старшій школі матеріал структурований за вертикально-горизонтальними координатами: у 10 класі опановується українська художня культура, а в 11класі – зарубіжна художня культура.
Змістове наповнення тем передбачає формування в учнів ціннісно –смислових, загальнокультурних, навчально-пізнавальних та інформаційних компетентностей, що досягається вивченням кращих зразків мистецтва різних епох і народів.
Орієнтовні практичні завдання до тем спрямовані на формування потреби у вивченні творів мистецтва, розвиток творчих здібностей учнів та розширення їхнього внутрішнього досвіду, наповненого особистісним смислом. Орієнтовними практичними завданнями можуть бути: розробка і виконання тестових завдань, створення плакатів, кросвордів, колажів, порівняння архітектурних пам’яток світу, музичних і живописних творів різних художніх напрямів, аналіз мистецьких передач радіо і телебачення , написання критичних відгуків, створення творчих проектів, здійснення віртуальних подорожей у провідні музеї, театри тощо.
9 КЛАС
ТЕМА: Узагальнення за темою: «Мистецтво в просторі культури» . Тестування.
МЕТА: узагальнити знання учнів за темою: «Мистецтво в просторі культури», за допомогою тестів виявити знання учнів за даною темою
І варіант
- Подані художні засоби
композиція, архітектоніка, масштаб, пропорції, ритм, симетрія, пластика об’ємів, фактура і колір матеріалів, синтез мистецтв характеризують такий вид мистецтва:
А) живопис;
Б) музику;
В) архітектуру;
Г) кіномистецтво;
Д) театр.
- Розташуйте в таблиці:
музика, живопис, архітектура, скульптура, театр, декоративно-ужиткове мистецтво, графіка, література, кіномистецтво.
Просторові | Часові | Просторово-часові (синтетичні), видовищні |
- Живопис розподіляється на види:
А) станковий;
Б) тиражний;
В) український;
Г) об’ємний;
Д) монументальний.
- Вид мистецтва, який грецькою мовою означає «місце для видовищ»-, або «саме видовище» — це:
А) музика;
Б) живопис;
В) театр;
Г) кіно;
Д) архітектура.
- Кіно розподіляється на види:
А) художнє;
Б) німе;
В) документальне;
Г) звукове;
Д) анімаційне.
- Про який вид мистецтва можуть сказати «мистецтво чорно-білого»?
А) Музика;
Б) декоративно-ужиткове мистецтво;
В) графіка;
Ґ) скульптура;
Д) живопис.
- Такі поняття як «портал», «фронтон», «каріатиди», «капітелі», «атланти» характеризують взаємозв’язок мистецтв:
А) скульптури та архітектури;
Б) музики та скульптури;
В) живопису та архітектури;
Г) декоративно-ужиткового мистецтва та архітектури;
Д) архітектури та музики.
- Власне висловлювання
Підтримайте або спростуйте думку: «Мистецтво — основа художньої культури».
Сформулюйте тезу, наведіть два-три переконливих аргументи, які найкраще підтвердять ваші міркування. Проілюструйте ваші думки прикладами з творів художньої культури (зазначте назву твору, автора, художній образ тощо), історичними фактами або прикладами з життя. Сформулюйте висновки.
II варіант
- Подані художні засоби
мелодія, темп, ритм, лад, ансамбль, звук, динаміка, висота, інтонація характеризують такий вид мистецтва:
А) живопис;
Б) музику;
В) архітектуру;
Г) кіномистецтво;
Д) театр.
- Розташуйте в таблиці:
Музика, живопис, архітектура, скульптура, театр, декоративно-ужиткове мистецтво, графіка, література, кіномистецтво.
Просторові | Часові | Просторово-часові (синтетичні), видовищні |
- Музика розподіляється на види:
А) станкова;
Б) тиражна;
В) вокальна;
Г) об’ємна;
Д) інструментальна.
- Вид мистецтва, який пішов від грецької мови «рух + пишу»:
А) музика;
Б) живопис;
В) театр;
Г) кіномистецтво;
Д) архітектура.
- Скульптура розподіляється на такі види:
А) кругла;
Б) квадратна;
В) монументальна;
Г) подовжена;
Д) станкова.
- Про який вид мистецтва можуть сказати «мистецтво лінії та фарби»?
А) Музика;
Б) декоративно-ужиткове мистецтво;
В) графіка;
Г) скульптура;
Д) живопис.
- Поняття «арія», «танець», «монолог», «речитатив», «музика» характерні для:
А) балету;
Б) опери;
В) симфонії;
Г) оперети;
Д) драматичного спектаклю.
- Власне висловлювання
Підтримайте або спростуйте думку: «Мистецтво — основа художньої культури».
Сформулюйте тезу, наведіть два-три переконливих аргументи, які найкраще підтвердять ваші міркування. Проілюструйте ваші думки прикладами з творів художньої культури (зазначте назву твору, автора, художній образ тощо), історичними фактами або прикладами з життя. Сформулюйте висновки.
Написати коментар:
FaceBook VK Сайт