Інформатика. (2-й, 3-й, 4-й клас)
4 клас
Тема 1. Графіка
Учень/учениця:
- має уявлення про електронні карти;
- орієнтується в електронних навчальних картах для перегляду сузір’їв, Сонячної системи, материків та океанів Землі, України;
- у схемах та діаграмах;
- уміє доповнити власну карту міткою;
- доповнює пропущені дані в простих схемах, діаграмах;
- використовує схеми та діаграми для усних виступів;
- створює в середовищі графічного редактора зображення;
- уміє змінити та вдосконалити зображення з використанням функцій обертання, зміни освітлення, кольору, поворотів, вирізання;
- уміє створити колаж з кількох зображень;
- використовує у своєму мовленні слова колаж, обертання, освітлення, діаграма.
Тема 2.Текст
Учень/учениця:
- має уявлення про різноманіття електронних книг та бібліотек;
- володіє початковими навичками пошуку в бібліотеках за автором/авторкою, назвою;
- має уявлення про гармонійне розміщення об’єктів на аркуші текстового документу;
- знає призначення заголовків, абзаців, посилань;
- орієнтується у змісті текстового документу;
- вміє самостійно створити текст з 3-4 речень по 20 символів у кожному реченні;
- поєднувати текст, зображення, схеми на аркуші текстового документа;
- розташовувати текст лінійно, у вигляді списку, дотримуючись закономірності, даної в прикладі;
- доповнювати таблиці даними, знайомих з інших предметів;
- створювати на основі текстів таблиці та схеми (з готовим шаблоном таблиці чи схеми);
- використовує у своєму мовлення слова: текстовий редактор, мітка, список, коментар.
Тема 3. Співпраця в Інтернеті
Учень/учениця:
- уміє
- увійти у особистий обліковий запис поштової служби;
- надіслати лист вчителеві/вчительці та однокласникам/однокласницям;
- здійснювати навчальну діяльність в Інтернеті за підтримкою та під контролем педагогів у закритому захищеному середовищі в тому числі й разом з іншими учнями/ученицями;
- обрати служби для задоволення власних навчальних, творчих потреб серед запропонованих вчителем/вчителькою;
- знає засоби захисту власного облікового запису;
- розрізняє особливості віртуального спілкування;
- надає доступ однокласникам/однокласницям до власних навчальних матеріалів за електронною адресою;
- коментує продукти діяльності однокласників/однокласниць у мережі;
- уміє захищати свій інформаційний простір під час віртуального спілкування;
- використовує у своєму мовленні слова віртуальний, мережевий етикет, електронна пошта, пароль, обліковий запис, доступ.
Тема 4. Алгоритми з розгалуженням і повторенням
Учень/учениця:
- уміє
- виконувати, створювати та записувати алгоритми з розгалуженням та циклами;
- впорядкувати об’єкти за деякою ознакою;
- будує висловлювання з використанням зв’язки «якщо – то» у заданій ситуації;
- використовує у своєму мовленні слова розгалуження, цикл.
Тема 5. Інформація
Учень/учениця:
- має уявлення про те, що людина може здійснювати різні дії з інформацією;
- перетворює інформацію: текстової та числової форми в графічну у вигляді схем, діаграм за допомогою поданих учителем/учителькою шаблонів;
- називає спосіб подання інформації;
- наводить приклади інформації, поданої різними способами;
- має уявлення про передавання, зберігання, кодування інформації;
- про носії інформації;
- називає 3-5 пристрої для передавання інформації;
- розрізняє та наводить приклади пристроїв для введення та виведення інформації (3-5);
- описує способи та наводить приклади кодування і декодування інформації;
- розуміє, що інформацію можна зберігати, опрацьовувати та передавати на великі відстані в закодованому вигляді;
- використовує у своєму мовленні слова передавання, зберігання, кодування, декодування інформації, носії інформації, джерело, приймач інформації, пристрої введення, пристрої виведення.
3 клас
Тема 1. Інтернет
Учень/учениця:
- має уявлення про мережі, мережу Інтернет, веб-сторінки, адресу веб-сторінки;
- пояснює порядок пошуку в мережі Інтернет;
- використовує посилання для переходу між веб-сторінками;
- вміє знайти додаткову інформацію для навчальних предметів та додати обрані сторінки у закладки браузера;
- структурувати свої закладки у папки;
- визначити ключові слова знайомих текстів (з інших предметів);
- знає та дотримується правил безпечної роботи в Інтернеті;
- вміє налаштувати безпечний пошук та безпечний перегляд відео;
- використовує у своєму мовленні слова мережа Інтернет, адреса сторінки, ключові слова, перейти за посиланням, додати у закладки, папка, авторське право.
Тема 2. Людина та інформація
Учень/учениця:
- має уявлення про роль інформації в житті людини;
про різноманіття дій з інформацією; - називає види інформації за способом подання;
- розуміє, що інформацію можна шукати, передавати, перетворювати, використовувати;
- знає, що одну і ту ж інформацію можна представити різними способами;
- уміє перетворювати одну форму подання інформації в іншу: (текстове – в графічне, числове – в текстове тощо);
- створити папку та документи в ній;
- називає 3-5 пристроїв для роботи з текстом, звуком, відео;
- використовує у своєму мовленні слова: текстова, графічна, звукова інформація, документ, меню.
Тема 3. Графіка
Учень/учениця:
- має уявлення про середовища обробки графічних даних;
- пояснює призначення графічних редакторів;
- орієнтується в середовищі графічного редактора;
- вміє знайти рідний край на карті;
- обирає і використовує потрібні інструменти середовища графічного редактора для створення зображення за зразком та за власним задумом;
- задає і змінює колір фігури і колір фону;
- створює підпис чи коментар до малюнка;
- використовує у своєму мовленні слова графічний редактор, палітра, фон, інструменти.
Тема 4. Алгоритми і виконавці
Учень/учениця:
- має уявлення про алгоритми та виконавців алгоритмів;
- виконує прості алгоритми та складає алгоритми за прикладом;
- складає план дій, що приводить до заданої мети;
- складає алгоритми для виконавців до певної ситуації у середовищах програмування для дітей;
- розуміє запис алгоритмів у вигляді блоків;
- визначає правильний порядок подання команд виконавцю у знайомому алгоритмі;
- знаходить пропущену команду в знайомій послідовності ;
- оцінює прості висловлювання як істині чи хибні;
- розрізняє завідомо хибні фрази; називає протилежні за змістом твердження;
- формулює речення з логічним слідуванням;
- розуміє складові частини об’єктів, представлених у вигляді простих схем, графів;
- будує висловлювання з використанням зв’язок «не», «і», «або», «складається з»;
- використовує у своєму мовленні слова план дій, алгоритм, істине, хибне, схема.
Тема 5. Текст
Учень/учениця:
- має уявлення про особливості роботи в середовищах для читання та змінювання текстів;
- розуміє призначення віртуальних бібліотек та текстових редакторів;
- орієнтується в середовищі для читання навчальної та художньої літератури;
- уміє здійснювати переміщення по тексту;
- виділяти фрагменти тексту;
- змінювати шрифт тексту: розмір, колір, накреслення символів;
- доповнювати текстовий документ графічними зображеннями;
- використовує основні команди редагування: “копіювати, вирізати, вставити, видалити”;
- орієнтується у простій таблиці, доданій у текст;
- уміє доповнити таблицю текстом чи зображенням;
- шукає в текстах інформацію з хибними твердженнями та доводить істину;
- використовує у своєму мовленні слова текстовий документ, змінити шрифт, копіювати, вирізати, вставити, видалити, таблиця.
Тема 6. Презентації
Учень/учениця:
- має уявлення про особливості виступу в ролі доповідача/доповідачки;
- знає, що презентації створюються для усного виступу;
- уміє презентувати свою роботу;
- орієнтується у середовищі редактора презентацій;
- розрізняє, переміщує та додає текстові вікна/поля, графічні зображення до слайду;
- створює кілька слайдів презентації та наповнює їх;
- Використовує у своєму мовленні слова презентувати, доповідач, презентація, слайд-шоу, слайди.
2 клас
Тема 1. Інформація
Учень/учениця:
- має уявлення про інформацію;
- розуміє за допомогою яких органів чуття людина сприймає інформацію;
- для чого вивчають інформатику;
- розрізняє приватну та публічну інформацію;
- наводить приклади видів інформації за способом сприймання;
- властивостей інформації (без називання терміну) на конкретних прикладах;
- називає правила безпечної поведінки в кабінеті інформатики;
- дотримується правил безпечного користування пристроями у кабінеті інформатики;
- використовує у своєму мовленні слова інформація, інформатика, приватна, публічна інформація та називає 3 сучасних пристрої для роботи з інформацією.
Тема 2. Комп’ютери та інші пристрої
Учень/учениця:
- має уявлення про різноманіття сучасних пристроїв для роботи з інформацією;
- наводить приклади використання пристроїв для роботи з інформацією у школі, вдома;
- уміє увімкнути та вимкнути комп’ютер та інші пристрої (за умови їх використання);
- уміє знаходити необхідні для роботи значки на Робочому столі та розпочинає роботу в програмах;
- орієнтується в середовищах для перегляду зображень, читання текстів, слухання музики та завершує роботу з ними;
- уміє використовувати маніпулятори для вибору та переміщення об’єктів;
- уміє змінити мовні режими на клавіатурі та ввести окремі символи;
- уміє відшукати необхідну інформацію в тексті та виділити частину тексту;
- прагне використовувати пристрої з навчальною метою;
- володіє навичками раціональної організації робочого місця;
- використовує у своєму мовленні слова робочий стіл, програма, комп’ютер, ноутбук, смартфон, клавіатура, мишка, тачпад (за умови використання).
Тема 3. Інтернет
Учень/учениця:
- має загальні уявлення про Інтернет; пояснює призначення програми-браузера;
- уміє розпочати роботу в браузері, додавати вкладки, закривати вкладки, завершувати роботу з браузером; відкривати необхідні для навчання сторінки через закладки, переходити за посиланнями, переглядати навчальне відео чи його заданий фрагмент; змінити розмір вікна браузера, згорнути, розгорнути вікно;
- розрізняє дитячу інформацію та інформацію для дорослих;
- розуміє про існування вікових обмежень на перегляд вмісту сторінок;
- наводить при клади приватної та публічної інформації;
- наводить приклади приватної інформації, яку не повідомляють незнайомцям в Інтернеті;
- дотримується правил безпеки в Інтернеті щодо нерозголошення приватної (особистої та сімейної) інформації;
- має уявлення про початкові норми авторського права щодо використання інформації;
- використовує у своєму мовленні слова браузер, Інтернет, вікно, вкладка, відкрити, закрити браузер, посилання, закладка, відео.
Тема 4. Графіка
Учень/учениця:
- має уявлення про комп’ютерну графіку та способи її подання;
- впізнає значки та назви середовищ для створення та змінювання графічних зображень;
- уміє створювати найпростіші зображення та змінювати їх, використовує для цього інструменти графічних редакторів;
- додавати підписи чи коментарі з кількох слів до зображень;
- уміє відшукати та переглядати в Інтернеті картину художника (задане зображення тварини, рослини тощо) та додати до закладок в браузері;
- прагне поважного ставлення до особистої інформації інших людей;
- називає 3-5 пристроїв, що використовуються для створення та опрацювання графічних зображень;
- використовує у своєму мовленні слова зображення, картина, фото, палітра, дозвіл на використання.
Тема 5. Команди та виконавці
Учень/учениця:
- має уявлення про команду, виконавців; послідовність дій;
- відрізняє команди від спонукальних речень;
- вміє надавати команди виконавцю в середовищах програмування;
- шукати помилки в послідовності команд;
наводить приклади послідовних дій в побуті; - знаходить повторюваність подій в казках, повторювані стани у природі;
- знаходить помилки в поданих записах послідовних дій;
- дотримується певного порядку дій в іграх;
- об’єднує предмети в групу за певними ознаками, придумує назву групі;
вилучає зайві предмети з групи за ознаками, впізнає предмети за даними ознаками та обирає з групи; - об’єднує складові частини одного предмета в ігрових середовищах;
- використовує у своєму мовленні слова команда, виконавець, порядок дій, послідовні дії.
Адреса сайту для он-лайн тестування https://infotest.org.ua/
Написати коментар:
FaceBook VK Сайт