Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів із правознавства в 9 класі
ВСТУП ДО «ОСНОВ ПРАВОЗНАВСТВА»
Розділ І «Основи теорії права і держави» – 4 год.)
Основні категорії розділу – право та держава.
Учні / учениці мають опанувати знаннями про соціальні норми та їх види, ознаки, джерела та систему права, передумови виникнення держави, її ознаки, функції та форму.
Учень повинен вміти:
- пояснювати та застосовувати поняття: «гідність», «свобода», «рівність», «справедливість», «мораль», «релігія»;
- наводити приклади реалізації поваги до людської гідності в різних сферах життя; характеризувати статус людини як найвищої соціальної цінності; висловлює судження про справедливість як джерело права.
Розділі ІІ «Реалізація права» ( 4 год.)
Учні / учениці опановують такими чільними поняттями правознавства як правовідносини, правопорушення та юридична відповідальність.
Учень повинен вміти:
- називати види соціальних норм, ознаки права, ознаки державної влади;
- пояснювати та застосовувати поняття: «право», «джерела права», «галузь права», «норма права», «держава», «форма держави»;
- характеризувати функції держави, джерела права, елементи системи права;
- наводитт приклади соціальних норм, джерел права;
- описувати форму держави;
- висловлювати судження щодо ролі соціальних норм, соціального призначення держави.
Розділі ІІІ «Взаємозв’язок людини і держави» ( 8 год.)
У цьому розділі учні / учениці осмислюють такі складні категорії як права людини та верховенство права, знайомляться з поколіннями прав людини та механізмами захисту прав і свобод людини в Україні, розширюють свої знання про демократію, Конституцію України та конституційний лад нашої держави, тлумачать поняття «людина», «особа» і «громадянин», розглядають форми й види звернення громадян, опановують знаннями про конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина в Україні, повноваження органів державної влади та місцевого самоврядування, зміст правового режиму надзвичайного та воєнного стану й особливості додержання прав і свобод людини і громадянина в умовах такого режиму.
Учень повинен вміти:
- називати покоління прав людини, механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні, ознаки Конституції;
- пояснювати та застосовувати поняття «людина», «особа», «громадянин», «громадянство», «верховенство права», «демократія», «конституція», «права і свободи людини», «конституційні обов’язки»;
- описувати права людини та їх закріплення в національному законодавстві та міжнародному праві; види конституційних прав, свобод, обов’язків людини і громадянина, конституційний лад України,
- наводити приклади видів звернення громадян; аналізувати окремі статті Конституції України; розв’язувати правові ситуації із застосуванням знань із тем розділу;
- характеризувати підстави набуття та припинення громадянства України; зміст правового режиму надзвичайного та воєнного стану, порядок його введення та припинення, особливості додержання прав і свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб в умовах режиму надзвичайного або воєнного стану;
- оцінювати значення Конституції України; форми участі громадян у житті держави та територіальної громади; зобов’язання держави у сфері прав людини.
Розділу IV «Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних і кримінальних правовідносин» (11 год.)
Учні / учениці опановують такими основними поняттями як цивільна правоздатність та цивільна дієздатність, правочин, договір, спадщина, споживач, шлюб, сім’я, робочий час і час відпочинку, адміністративне правопорушення, адміністративне стягнення, кримінальне правопорушення, кримінальний проступок, злочин, покарання. Особливу увагу слід звернути на такі питання: права й обов’язки неповнолітніх як користувачів мережі Інтернет; здійснення неповнолітніми права на результати інтелектуальної власності; права дитини та захист дитини від жорстокого поводження, експлуатації або інших форм насильства.
Учень повинен вміти:
- пояснювати та застосовувати поняття «цивільна правоздатність», «цивільна дієздатність», «сім’я», «шлюб», «правочин», «договір», «спадкування», «спадщина», «адміністративне правопорушення», «кримінальне правопорушення», «кримінальний проступок», «злочин»; характеризує обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх осіб, зміст договірних відносин, права неповнолітніх осіб як власників, відносини спадкування, права споживачів, права й обов’язки батьків і дітей, робочий час і час відпочинку неповнолітніх, адміністративну та кримінальну відповідальність;
- описувати права і обов’язки подружжя, права і обов’язки батьків і дітей, особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми; аналізувати окремі статті відповідних нормативно-правових актів.
Розділу V «Правнича професія» (3 год.)
Учнів / учениць знайомляться зі світом правничих професій, повноваженнями та видами діяльності правників, працівників правоохоронних органів та правозахисників, морально-етичним спрямуванням професії правника, надати практичних умінь у комунікації з представниками правоохоронних органів.
Учень повинен вміти:
- називати правничі професії; описувати вимоги до представників правничих професій (суддів, прокурорів, нотаріусів, адвокатів), основні їхні повноваження та види діяльності; основні напрямки діяльності правоохоронних органів та правозахисних організацій;
- характеризувати основи професійної етики правника; оцінювати основне призначення правника у сучасному демократичному суспільстві – захист прав та законних інтересів людини; життєві ситуації, в яких потрібна допомога правника.
Написати коментар:
FaceBook VK Сайт