Тернопільський навчально-виховний комплекс
"Школа-ліцей №6 ім. Н.Яремчука"

Архів публікацій

Грудень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів з курсу «Досліджуємо історію та суспільство» в 5 класі

Документи

 

Вступ. ЛЮДИНА. СУСПІЛЬСТВО. ІСТОРІЯ

 Учень/учениця:

Розповідає      про      унікальність і неповторність кожної людини, зв’язок людини і суспільства;

Пояснює, що таке гідність людини (з допомогою вчителя);

Поводиться з повагою до гідності інших осіб;

Пояснює, як погляди та потреби людей сьогодні і в минулому пов’язані з подіями їхнього життя, станом суспільства;

Розрізняє локальні, регіональні, національно-культурні    спільноти, співвідносить себе з ними;

Описує         та      характеризує      себе   за  належністю до різних спільнот;

Пояснює, як людина своєю діяльністю впливає на різні спільноти;

Пояснює термін «історія» в різних значеннях, про що і про кого розповідає історія як наука;

Розповідає   хто    такі   історики,    що досліджує історію світу та України;

Обґрунтовує присутність минулого в сучасності, взаємопов’язаність минулого,                      теперішнього і майбутнього;

Висловлює оцінні судження щодо необхідності вивчення історії свого народу і країни та збереженні пам’яті про минуле;

Самостійно використовує підручник як джерело знань, коментує його текст під час читання, складає запитання до нього.

 

Розділ 1. ІСТОРИЧНИЙ ЧАС І ПРОСТІР

 Учень/учениця:

Пояснює різницю між одиницями вимірювання історичного часу і співвідносить їх (рік – століття – тисячоліття);

Установлює одночасність подій в історичному просторі, тривалість подій, явищ, процесів та їх часову віддаленість одних від одних (у межах теми, з допомогою вчителя);

Установлює послідовність історичних подій за допомогою лінії часу;

Пояснює, як географічне положення впливає на спосіб життя і світогляд людей;

Виявляє вплив діяльності людини на навколишнє середовище; висловлює оцінні судження щодо їх взаємодії;

Розрізняє поняття   «географічний»  та «історичний» простори;

Виокремлює основні елементи карти та пояснює їх значення;

Визначає орієнтацію об’єктів відносно сторін світу, суб’єкта спостереження;

Розрізняє умовні позначки на географічній та історичній карті;

Ідентифікує на різних картах кордони України та її сусідів, етнографічні регіони України;

Пояснює окремі географічні назви та їхнє історичне походження;

Співвідносить дані карти з іншими джерелами інформації (розповідь учителя, текст книжки, візуальні джерела тощо).

 

Розділ 2. ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ. ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА

 Учень/учениця:

Розрізняє джерела інформації за видами (матеріальні/нематеріальні, первинні/ вторинні, текстово-візуальні тощо);

Наводить приклади історичних пам’яток та інших проявів присутності минулого в сьогоденні – топоніміка, лексика, фольклор, соціальні практики тощо;

Визначає ознаки, що пов’язують документи, артефакти (музейні об’єкти) та ілюстративний матеріал з історичним періодом (в межах теми);

Пояснює і доцільно застосовує терміни, поняття, які вжито в запропонованих джерелах;

Визначає тему і походження запропонованого джерела історичної та суспільної інформації;

Використовує в поясненнях інформацію з різних джерел, зокрема тексти та відеоматеріали, усні історичні свідчення, музейні експозиції, власні спостереження;

Виокремлює основне і другорядне в тексті джерела;

Формулює питання різного типу до тексту/ медіатексту, візуальних джерел;

Розрізняє факт і судження в  запропонованому тексті/медіатексті; Формулює запитання щодо достовірності інформації з різних джерел;

Пояснює     способи      нагромадження  та пошуку інформації;

Характеризує способи збереження інформації про минуле та пояснює необхідність збереження історичних джерел у минулому й сьогоденні;

Оцінює інформацію щодо її достовірності,  надійності і повноти;

Використовує пошукові системи для отримання інформації, дізнається значення незнайомих слів.

 

Розділ 3. МАНДРІВКИ У МИНУЛЕ УКРАЇНИ

Учень/учениця:

Пояснює, що таке історичні події і процеси;

Виявляє і розрізняє з допомогою вчителя на прикладах матеріалу теми причини і приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів;

Установлює одночасність, хронологічну тривалість і послідовність зазначених подій та процесів та їх віддаленість одних від одних, співвідносить подію, історичне явище і століття (у межах теми, з допомогою вчителя);

Співвідносить з вивченим періодом (епохою) відомі історичні події та особи, визначає сфери суспільного життя, які зазнавали змін;

Визначає на карті положення географічних об’єктів, культурно-історичних пам’яток, місця історичних подій, згаданих у змісті                                          теми;

Описує перебіг історичних подій у межах теми та визначає їхню тяглість в історичному процесі;

Добирає приклади, які розкривають поняття/ терміни, що використовуються в межах теми;

Формулює запитання щодо можливого впливу тих чи інших подій на життя суспільства, окремих груп людей;

Формулює оцінні судження про вчинки історичних осіб та сучасних діячів, події, явища, процеси з урахуванням отриманих знань та власного досвіду.

 

Розділ 4. ІСТОРІЯ НАВКОЛО НАС

 Учень/учениця:

Розрізняє природні, економічні, соціальні, технологічні та культурні зміни та наводить приклади їх впливу на життя людини і суспільства в минулому і теперішньому;

Пояснює, як життя людини і суспільства залежить від природних змін, науково-технічних винаходів, соціальних обставин;

Виявляє чинники, що впливають на заняття людей, спосіб ведення господарства, соціальний устрій (клімат, географічне розташування, доступ до природних ресурсів);

Використовує в поясненнях інформацію з різних джерел, зокрема, тексти та відеоматеріали, усні історичні свідчення, музейні експозиції, власні спостереження;

Формулює висновок, оцінні судження на основі наведених фактів;

Визначає придатність отриманої інформації для добору аргументів за допомогою вчителя;

Послідовно викладає інформацію, будує виступ з дотриманням структури.

 

Розділ 5. РОЗМАЇТТЯ УКРАЇНИ

 Учень/учениця:

Наводить приклади етнічного, релігійного, культурного та іншого розмаїття в Україні та світі в минулому і сьогоденні;

Пояснює причини та наслідки розмаїття в сучасній Україні, аналізує культурне розмаїття України та світу;

Висловлює власне ставлення про культурне розмаїття та його цінність для суспільства, виявляє зацікавленість переконаннями інших людей;

Визначає на карті положення географічних об’єктів, культурно-історичних пам’яток, місця історичних подій;

Позначає розміщення об’єктів на карті, прокладає уявні маршрути, визначає відстані;

Описує і характеризує за певним алгоритмом пам’ятку природи, історії та культури;

Порівнює однотипні пам’ятки історії, природи та культури і пояснює їх значення;

Послідовно викладає   інформацію,   будує виступ з дотриманням структури;

Дотримується визначених правил і пропонує у разі потреби зміни до них під час   організації   подорожей   для пізнання пам’яток історії та культури, туристичних об’єктів, а також для прогулянок і відпочинку;

Оцінює значення події, явища, цінність пам’ятки культури для конкретного історичного періоду;

Пояснює, як погляди та потреби людей сьогодні і в минулому пов’язані з подіями їхнього життя, станом суспільства, як пов’язані минуле, теперішнє і майбутнє в житті кожної людини і суспільства у цілому.

Дата: 25 січня, 2023
Автор: Адміністрація школи
 
 

Якщо ви хочете знайти золото, то шукати його потрібно там, де воно є.

Випадкові фото

Історія школи

Тернопільська СШ №6 заснована в 1947 році. Спершу вона не мала власного приміщення, а тому функціонувала в корпусах СШ №1 (зараз тут Українська гімназія імені І. Франка) та політехнічного інституту (зараз ТНТУ ім І. Пулюя). У 1960 році школа одержала нове приміщення по вул. Леніна, 25 (зараз це вул. Руська, 6), в якому знаходиться і тепер. ...
Читати далі...

Міні Відеогалерея

Педагогічний колектив

Абрамик Любов Богданівна - вчитель англійської мови Кічук Марія Іванівна - вчитель математики Флешар Олександра Богданівна - вчитель української мови та літератури Гайда Галина Володимирівна - вчитель біології Голда Оксана Василівна - керівник гуртка Лоджук Тарас Григорович - вчитель фізичної культури Ненич Олена Зіновіївна - вчитель початкових класів Вишневська Наталія Петрівна - вчитель початкових класів Марцинюк Олександра Степанівна - вчитель початкових класів Маланюк Борис Орестович - керівник драматичного гуртка Остапчук Ольга Миколаївна - вчитель математики Гриненко Наталія Володимирівна - практичний психолог Доскоч Галина Володимирівна - вчитель математики Гончар Оксана Василівна - вчитель початкових класів Панас Марія Володимирівна – вчитель інформатики та математики Антонюк Наталія Петрівна - вчитель англійської мови Анцібор Наталія Олексіївна - вчитель світової літератури Бабій Наталія Зіновіївна - вчитель початкових класів Белендюк Руслана Степанівна - вчитель музики Буртник Тамара Іванівна - вчитель початкових класів Бутова Ольга Вікторівна - вчитель початкових класів Бутрин Ольга Богданівна - вчитль фізики Вишневська Лариса Петрівна - вчитель хімії Вишньовська Наталія Михайлівна - вчитель початкових класів Горбач Наталія Дмитрівна - вчитель образотворчого мистецтва Горин Олег Петрович - вчитель фізичної культури Грицина Мар'яна Степанівна - вчитель початкових класів Данилків Тетяна Ярославівна - соціальний педагог Дубчак Марина Віталіївна - вчитель англійської мови Ензельт Олександр Миколайович - вчитель фізики Заверуха Людмила Любомирівна - вчитель початкових класів Зотько Ольга Василівна - вчитель початкових класів Кіцак Оксана Романівна - вчитель біології Казакова Віра Миколаївна - вчитель української мови і літератури Кашуба Наталія Богданівна - вчитель англійської мови Когут Марія Зіновіївна - вчитель географії Кольба Валентина Олексіївна - заступник директора з виховної роботи Кріль Любов Степанівна - вчитель початкових класів Куземко Наталія Дмитрівна - вчитель німецької мови Кулешко Віталій Іванович - вчитель математики Купецька Ольга Петрівна - вчитель англійської мови Сорока Ольга Петрівна - вчитель музики, етики, естетики Лень Марія Василівна - вчитель англійської мови Лихачинська Іванна Іванівна - вчитель історії Лоджук Надія Романівна - вчитель початкових класів Лотоцька Наталія Богданівна - вчитель української мови та літератури Лукашова Валентина Володимирівна - вчитель географії Матвіїв Іван Йосипович - вчитель історії Матвіїшин Світлана Сергіївна - керівник драматичного гуртка Мелимука Анна Олексіївна - вчитель християнської етики Михайлишин Ніна Володимирівна - вчитель української мови та літератури Моліцька Алла Леонідівна - вчитель хімії Недошитко Віктор Дмитрович - вчитель трудового навчання Олійник Діана Петрівна - вчитель англійської мови Остапчук Вадим Олександрович - вчитель креслення Пагут Віра Петрівна - учитель інформатики Паланиця Любов Григорівна - керівник військово-патріотичного гуртка, вчитель хімії Рачинська Галина Степанівна - вчитель української мови та літератури Сагайдак Надія Стефанівна - вчитель англійської мови Синюк Людмила Йосипівна - вчитель ОБЖ Сиротюк Світлана Василівна - вчитель біології Соколова Ольга Михайлівна - вчитель інформатики Тарноруда Олег Петрович - вчитель історії Тимочко Надія Іванівна - вчитель початкових класів Тимчак Ірина Андріївна - педагог-організатор Ткачук Оксана Петрівна - вихователь ГПД Холодняк Наталія Василівна - вчитель світової літератури Яремчук Ганна Семенівна - вчитель трудового навчання
© ТНВК "Школа-Ліцей №6 ім. Н.Яремчука", 2013 - 2024
Всі права захищено.