Вимоги з української мови та літератури для учнів 9-х класу
Учні 9-х класів з української мови повинні вміти:
- складати висловлення на актуальні й цікаві теми, використовуючи виражальні можливості простого ускладненого речення;
- розставляти і пояснювати розділові знаки в реченнях із прямою й непрямою мовою, при діалозі, у реченнях, що містять цитати;
- замінювати пряму мову непрямою.
- визначати види складних речень;
- розмежовувати безсполучникові складні речення й сполучникові (складносурядні й складнопідрядні);
- правильно розставляти розділові знаки між частинами складносурядного речення та обґрунтовувати їх, встановлювати смислові зв’язки між частинами;
- знаходити і виправляти пунктуаційні помилки на вивчені правила;
- визначати види складнопідрядних речень, головну й підрядну частини, істотні ознаки їх, кількість частин;
- знаходити у тексті складнопідрядні речення з однією й кількома підрядними частинами;
- правильно розставляти розділові знаки між частинами безсполучникового складного речення та обґрунтовує їх;
- знаходити у тексті складне речення з різними видами зв’язку;
- називати істотні ознаки тексту, пояснювати його структурні особливості;
- визначати тему, основну думку тексту, тематичне речення в абзаці;
Учні 9-х класів з української літератури
повинні вміти і знати:
- розрізняти види й жанри усної
народної творчості;
- визначає види родинно-побутових пісень;
- аналізувати тексти, пояснювати тематику, художньо-поетичні
засоби, зокрема образи-символи;
- знати визначення поняття «балада»;
- розрізняти види балад;
- знати найдавніші рукописні книги Київської Русі; перші друковані книги в Україні;
- імена перекладачів Біблії українською мовою;
- розповідати про історію відкриття пам’ятки «Слово о полку Ігоревім», основні гіпотези авторства, історичну основу, про її переклади та переспіви; про козацькі літописи;
- класифікувати літературні напрями та твори, які до них належать;
- знати ознаки монументалізму, орнаменталізму, бароко, класицизму, сентименталізму, романтизму як літературних напрямів;
- знати внесок митців, твори яких вивчаються, у розвиток української літератури;
- знати життєвий шлях Г.Сковороди та особливості творчості;
- знати життєвий шлях І.Котляревського та особливості творчості;
- робити порівняльну характеристику дійових осіб у творі;
- знати біографію та творчість Т.Шевченка, зокрема ранню творчість та період «Трьох літ»;
- виконувати ідейно-художній аналіз творів; визначати жанрові та
художні особливості; основну ідею твору, задум автора, чинники, які могли спонукати до написання; особливості композиції; роль художніх засобів;
- розрізняти епічні жанри: роман, історичний роман, роман-хроніка,
біографічний роман;
- добирати цитати для характеристики ситуацій та
образів; коментувати вчинки героїв;
- визначає місце художнього твору в мистецькому доробку автора, історії української літератури, його актуальність сьогодні;
- літературознавчі поняття: народна пісня, балада, притча, літописи,
романс, послання, пародія, псалом, роман, роман-хроніка, історичний роман, травестія, бурлеск, алюзія, гротеск, контраст, ліричний герой;
Написати коментар:
FaceBook VK Сайт