Вимоги з української літератури для учнів 10-х класів
Вимоги з української літератури
10 клас
- Іван Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я»
- Панас Мирний «Хіба ревуть воли, як ясла повні» (1, 4 частини)
- Іван Карпенко-Карий «Мартин Боруля»
- Іван Франко «Гімн» («Замість пролога»), «Сікстинська мадонна», «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені…», «Легенда про вічне життя», «Мойсей», «Сойчине крило»
- Михайло Коцюбинський «Intermezzo», «Тіні забутих предків»
- Ольга Кобилянська«Іmpromtu phantasie», «Valse melancolique»
- Василь Стефаник «Камінний хрест»
- Леся Українка (Лариса Косач) «Contra spem spero!», «Слово, чому ти не твердая криця…», «Мріє, не зрадь», «Стояла я і слухала весну…», «Лісова пісня»
- Микола Вороний «Блакитна Панна», «Інфанта»
- Олександр Олесь (О. Кандиба) «З журбою радість обнялась…», «Чари ночі», «О слово рідне! Орле скутий!..», «По дорозі в Казку»
- Володимир Винниченко «Момент»
Учень / учениця :
Повинні вміти: | Повинні знати: |
· розповідати про письменника, називати його основні твори;
· визначати жанр твору;
· порівнювати образи дійових осіб;
· пояснювати авторську позицію;
· знаходити спільне та відмінне в художній манері прозаїків;
· коментувати власне розуміння понять честі, справедливості, людської гідності й можливі способи їхнього ствердження; переконливо й толерантно висловлювати власні судження про ці поняття.
· визначати проблеми, порушені у творі, розуміти їх актуальність для сучасного життя;
|
· суспільно-культурні умови розвитку літератури 1870-1890 рр.;
· про життя письменника, його основні твори;
· літературні напрями та течії;
· про історію виникнення “театру корифеїв”, його склад, популярність.
· засоби художнього увиразнення в поезіях; · про відмінність між різними видами лірики
· основні події життєвого і творчого шляху письменника;
· образи й символи твору
· культуру рідного краю в контексті культурних особливостей різних регіонів України;
· місце та час, де відбуваються події у творі |
Написати коментар:
FaceBook VK Сайт