Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів з історії України в 7 класі
Тема 1. ВИНИКНЕННЯ ТА РОЗВИТОК КИЇВСЬКОЇ РУСІ:
- застосовує та пояснює на прикладах поняття і терміни: «слов’яни», «анти», «склавини», «Велике розселення слов’ян», «східнослов’янські племінні союзи», «князь», «Давня Русь», «Київська Русь», «Україна-Русь», «Україна», «Київська держава»;
- характеризує особистість та дiяльність князів,
- аналізує та порівнює внутрішню і зовнішню політику давньоруських князів,
- визначає наслідки внутрішньої та зовнішньої політики перших давньоруських князів;
Тема 2. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА НАПРИКІНЦІ Х — У ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХІ ст.:
- показує на карті території Київської держави за Володимира та Ярослава, порівнюючи їх із попереднім періодом; території сусідніх держав;
- встановлює хронологічну послідовність подій періоду
- характеризує та оцінює діяльність князів Володимира Великого та Ярослава Мудрого;
- висловлює ставлення до історичних діячів доби, судження про доленосні події доби.
Тема 3. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІ — ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХІІІ ст.:
- встановлює хронологічну послідовність подій періоду.
На основі різних джерел інформації:
- застосовує та пояснює на прикладах термін «роздробленість»;
- визначає причини, суть та наслідки основних явищ і подій періоду; особливості політичного та соціально-економічного життя князівств часів роздробленості;
- розповідає про похід князя Ігоря, наводячи приклади з тексту «Слова…»;
- характеризує та оцінює діяльність князя Володимира Мономаха;
- висловлює ставлення до історичних діячів доби, судження про доленосні події доби.
Тема 4. ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА :
- показує на карті столицю та територію держави, утвореної Романом Мстиславичем, території сусідніх держав, напрями походів монголів і українські міста, захоплені Батиєм,
- порівнює територію Галицько-Волинської держави часів її піднесення з кордонами Київської держави часів Ярослава Мудрого, сучасними кордонами України;
- встановлює хронологічну послідовність подій історії Галицько-Волинської держави.
- характеризує зовнішню та внутрішню політику Данила Романовича, заходи, до яких вдавалися Даниловичі, аби втримати могутність Галицько-Волинської держави; застосовує та пояснює на прикладах поняття і терміни: «Галицько-Волинська держава», «монголи», «Золота Орда», «золотоординське ярмо»;
- визначає причини, суть та наслідки основних явищ і подій періоду.
Тема 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ ВЕЛИКОГО КНЯЗІВСТВА ЛИТОВСЬКОГО ТА ІНШИХ ДЕРЖАВ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХІV—ХV ст.) :
- показує на карті території держав, до складу яких увійшли українські землі, місця найвідоміших подій та створення найвизначніших культурних пам’яток, територію Кримського ханства;
- встановлює хронологічну послідовність подій періоду.
На основі різних джерел інформації:
- застосовує та пояснює на прикладах поняття і терміни: «Литовсько-руська держава», «українська шляхта», «магдебурзьке право», «кріпацтво», «іконостас»;
- визначає причини, суть та наслідки основних явищ і подій періоду; особливості суспільно-політичного становища українських земель у складі Великого князівства Литовського та інших держав;
- порівнює політичне становище українських земель у складі Великого князівства Литовського до і після Кревської унії;
- виявляє відмінності в політиці великих князів литовських Ольгерда, Вітовта і Свидригайла щодо українських земель;
- встановлює роль кожної із суспільних верств та станових груп,пояснює значення князівської верстви для збереження державотворчих традицій;
- показує на карті території держав, до складу яких увійшли українські землі, місця найвідоміших подій та створення найвизначніших культурних пам’яток, територію Кримського ханства;
- встановлює хронологічну послідовність подій періоду.
Написати коментар:
FaceBook VK Сайт