Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів з історії України в 11 класі
Тема 1. УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ (1939 – 1945рр).
― визначає правовий статус громадян на анексованих територіях;
― пояснює причини і наслідки окупації України;
― формулює власні судження щодо ролі і місця українців у військових формуваннях держав Об’єднаних Націй у роки Другої світової війни; участі українців у визволенні країн Європи;
― визначає основні тенденції культурно-освітнього процесу доби;
― вільно орієнтується в історичній термінології:
агресор, пакт, радянізація, «бліцкриг», «визвольний похід», «похідні групи», окупаційний режим, евакуація, мобілізація, депортація, «котел», «новий порядок», національно-визвольний рух, «чорносвитники» («сірі піджаки»), остарбайтери, «діти війни», воєнний злочин;
― творчо застосовує набуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: А. Мельник, С. Бандера, Тарас Бульба (Боровець), Р. Шухевич, К. Осьмак, І. Кожедуб, Амет-хан Султан, С. Ковпак, К. Дерев’янко, Є. Патон.
Тема 2. УКРАЇНА В ПЕРШІ ПОВОЄННІ РОКИ (1945 – початок 1950-хрр).
― аналізує, робить аргументовані висновки щодо відновлення політики радянізації в західних областях; українського визвольного руху в 1944—1950-х рр.;
― висловлює і аргументує власні судження про причини зміцнення тоталітарного режиму;
― визначає роль і наслідки ідеологічних кампаній в УРСР;
― орієнтується в історичній термінології:
репатріанти, екстенсивний шлях розвитку, тоталітарна економіка, модернізація, спецпоселення, національна свідомість, космополіти, «псевдонауки», «лисенківщина», «ждановщина».
― творчо застосовує набуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Й. Сліпий, В. Кук, О. Палладін, С. Лебедєв, В. Філатов, О. Богомолець.
Тема 3. УКРАЇНА В УМОВАХ ПОЛІТИЧНОЇ ТА ЕКОНОМІЧНОЇ ЛІБЕРАЛІЗАЦІЇ СУС¬ПІЛЬСТВА (середина 1950-х — середина 1960-х рр.)
— порівнює, аналізує, робить аргументовані висновки щодо науково-технічної революції доби «відлиги»; розвитку мистецтва;
― висловлює і аргументує власні судження щодо «шістдесятництва» в українській культурі; зародження дисидентського руху;
― пояснює причини посилення русифікації;
― орієнтується в історичній термінології:
волюнтаризм, суб’єктивізм, децентралізація, атеїзм, русифікація, абстракціонізм;
― творчо застосовує набуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: В. Глушков, Ліна Костенко, І. Драч, В. Стус, Л. Лук’яненко.
Тема 4. УКРАЇНА У ПЕРІОД ЗАГОСТРЕННЯ КРИЗИ РАДЯНСЬКОЇ СИСТЕМИ (середина 1960-х — середина 1980-х рр.)
― порівнює, аналізує, робить аргументовані висновки щодо економічного становища УРСР у другій половині 1960-х рр. та 1970-ті — на початку 1980-х рр.;
― порівнює і формулює власні судженнящодо дотримання прав людини в радянському суспільстві і положень Конституції УРСР 1978 р.
пояснює причини і наслідки активізації дисидентського руху в другій поло¬вині 1960-х — на початку 1970-х рр.;
― виявляє суперечливі процеси в розвитку освіти, науки, літератури;
― орієнтується в історичній термінології: «реформи О. Косигіна», доба «застою», «розвинений соціалізм», номенклатура, системна криза, розрядка міжнародної напруженості, Гельсінська угода, дефіцит.
― творчо застосовує набуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: М. Брайчевський, І. Дзюба, В. Симоненко, П. Шелест, В. Щербицький, І. Миколайчук.
Тема 5. РОЗПАД РАДЯНСЬКОГО СОЮЗУ Й ПРОГОЛОШЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ (1985—1991 рр.)
-висновки щодо стану командної економіки; рівня життя населення України в 1985—1991 рр.;
― визначає основні причини, тенденції та протиріччя політики «перебудови» і «гласності» в УРСР;
пояснює причини і наслідки «революції на граніті»;
― формулює власні судження щодо ролі і місця України в загальносоюзних сус¬пільно-політичних процесах у першій половині 1991 р
– орієнтується в історичній термінології: системна криза, «нове мислення», «перебудова», «гласність, бартерний обмін, альтернатива, «неформальні організації», державний суверенітет, путч, державний переворот;
― творчо застосовує набуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Л. Кравчук, О. Мороз, В.Чорновіл.
Тема 6. УКРАЇНА В УМОВАХ НЕЗАЛЕЖНОСТІ (від 1991 р. до сьогодення)
-порівнює, аналізує, робить аргументовані висновки щодо перебігу державотворчих процесів в Україні в 1991—2016 рр.;
― порівнює і визначає основні тенденції та протиріччя процесу соціально-економічного розвитку України в 1991—1998, 1998—2008, 2008—2014 та 2014—2016 рр.;
— визначає причини і наслідки впливу світової економічної кризи на розвиток України;
― висловлює і аргументує власні судження щодо реформування відносин власності; включення населення у ринкові відносини;
― формулює власні судження щодо ролі і місця олігархічної системи в Україні;
― виявляє суперечливі процеси пошуків Україною зовнішньополітичних орієнтирів;
― пояснює причини і наслідки агресії Російської Федерації проти України;
― формулює власні судження щодо розвитку освіти, науки і культури в сучасній Україні;
― орієнтується в історичній термінології:
купоно-карбованець, реструктуризація, тіньова економіка, приватизація, без’ядерний статус, меморандум, євроінтеграція, інвестиції, політичні партії, державотворення, мажоритарна система, конституційний договір, дефолт, депопуляція, прожитковий мінімум, «відплив умів», меценат, спонсор, помаранчева революція, корупція, Революція гідності, «Небесна Сотня», «нормандська четвірка», Мінські угоди;
― творчо застосовує набуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Л. Кучма, В. Ющенко, В. Янукович, П. Порошенко.
Написати коментар:
FaceBook VK Сайт