Години спілкування для батьків «Як навчити дитину слухати?»
18 лютого 2016р. у 2А класі (класний керівник Добровольська О.М.) відбулись традиційні години спілкування для батьків «Родинна твердиня» (соціальний педагог Данилків Т.Я.). На цій зустрічі батьки говорили про те, як саме навчити дитину слухати. Безперечно, дитина навчається слухати, спостерігаючи за вмінням своїх батьків слухати. Спочатку присутні практично за допомогою вправи перевірили, наскільки добре вони самі вміють слухати, малюючи малюнок за вказівками. В обговоренні батьки переконалися, що важливим є не лише слухання, а й перевірка почутого на предмет правильності розуміння. Батькам були запропоновані декілька способів, які допоможуть дітям набути комунікативних навичок та навичок слухання, зокрема, шість конкретних практичних порад:
- Рефлекторне слухання (наголос на другий склад) – батьки зосереджують увагу на дитині, а потім показують, що вони її почули та зрозуміли, дитина ж відчуває, що її цінують. Тут важливі три аспекти: зміст почутого, почуття, якими супроводжується розповідь та питання для уточнення. Коли батьки звертають увагу і на зміст, і на почуття, то це допомагає зміцнити зв’язок в стосунках між дорослими та дитиною.
- Навчання в контексті повсякденного життя. Батьки можуть навчати дитину слуханню в контексті певного випадку чи події, пояснивши дитині один раз, а потім попросити передати їм зміст сказаного. Важливим є те, що дорослі повинні звертати увагу на обсяг інформації, яку здатна сприйняти дитина.
- Читання дитині не тільки надає практику в слуханні, а й розширює словниковий запас, формує певний світогляд, сприяє розвитку критичного мислення та дає можливість покращити успіхи в школі.
- Відкритість до запитань – ми всі прагнемо отримати відповідь на поставлене запитання, діти також. Відкритість батьків до спілкування є надзвичайно важливою, особливо тоді, коли дитина досягає підліткового віку. Необхідно продовжувати розмовляти з дітьми в будь-якому віці і бути готовими до спілкування, коли діти самі ініціюють розмову і не забувати, що звертаючись до батьків, діти сподіваються на їхню пораду або допомогу.
- Розмови під час їжі – ідея полягає в тому, щоб налаштувати дитину розповісти батькам те, що їй хочеться сказати, батькам важливо в цей час не згадувати про те, що необхідно змінити чи виправити. Для того, щоб провести хорошу розмову за столом, необхідна наполегливість та терплячість. Дорослим не слід очікувати, що кожна розмова за столом перетвориться на щось надзвичайне, основне – намагатися задавати різні запитання та змінювати теми.
- Навчання у дитини полягає в тому, щоб попросити у неї навчити дорослого те, що вона любить робити або робить найкраще. Навчатися у дитини корисно і варто, окрім того, це також сформує в ній добрі навички слухання.
Навчаючи дітей навичкам слухання, доцільно застосовувати на практиці вище наведені поради в сім’ї.
Дорослим важливо пам’ятати про те, що вони мають два вуха і один рот, щоб удвічі більше слухати, ніж говорити.
Вже традиційно, в гарному настрої, за горнятком запашної кави та на хвилі позитивних емоцій батьки та класний керівник 2А класу Добровольська О.М. продовжили спілкування на інші актуальні теми класу.
Усім присутнім батькам дякую за увагу, за участь у роботі та обговореннях. До наступної зустрічі.
Написати коментар:
FaceBook VK Сайт