Здача кейсів учнів 5-8-х класів
Традиційно в кінці навчального року у нашій школі-ліцеї учні 5-8-х класів здають «екзамени» – кейси. Школярі старанно готуються та серйозно ставляться до захисту своїх робіт. Цього року кожен клас здавав кейси відповідно до свого напрямку позакласної роботи. Членами комісій на захисті кейсів були батьки, вчителі та представники учнівського самоврядування.
Учні 5А класу (класний керівник Олійник Д.П.) захищали кейси за темою напрямку роботи класу «Театральне мистецтво». Учні розділились на чотири групи, кожна з яких готувала теоретичне та індивідуальне практичне завдання. Перша група, окрім теоретичного матеріалу, зібрала та представила інформацію про драматичний театр, взяла інтерв’ю у акторів. Друга група розповіла про театр актора та ляльки, підготувала плакати та афіші вистав цього театру. Учні зустрілися та поспілкувалися з відомими акторами, відвідали майстер-клас по виготовленню ляльки, продемонстрували слайди з малюнками, фотографіями, презентували власні створені рейтингові таблиці вистав. Третя група розповіла про розвиток театрального мистецтва у нашій школі-ліцеї. Учасники групи зустрілися та поспілкувалися з керівником шкільного драматичного гуртка Матвіїшин С.С. та його акторами, підготували та продемонстрували фото з шкільних вистав. Учні четвертої групи взяли інтерв’ю у вчителів та дирекції нашої школи, де поцікавились їхнім ставленням до театру та про те, як ним зацікавити сучасних дітей. Кожна група відрізнялась творчим підходом та оригінальністю.
Учні 5Б класу (класний керівник Кашуба Н.Б.) працювали над темою «Театр». Діти ретельно готувалися до здачі кейсів, об’єднавшись у невеличкі групи по 5-6 чоловік. Учасники груп розкрили такі питання: історія виникнення театру та функція актора; етикет у театрі; роль театру в XXI столітті; Тернопільський театр; театри за кордоном, продемонстрували відео «Найбільші театри світу»; історія театрального костюма. Діти підготували різноманітні презентації, виступи, театралізовані сценки. Найактивнішими були лідери кожної з груп, а саме: Папірянська Софія, Романів Арсен, Сачко Надія, Поворозник Віталій та Мельник Олександр.
У 5В класі (класний керівник Доскоч Г.В.) захист кейсів відбувся за темою напрямку класу «Мистецько-краєзнавчий»
Ситуація: у м. Тернополі має відбутися музичний фестиваль.
Завдання: для учасників фестивалю провести екскурсію містом, де вони б ознайомились із визначними місцями Тернополя.
Клас розділився на п’ять груп, кожна з яких мала конкретні завдання: перша група – ознайомити з театрами нашого міста (драматичний театр, ляльковий театр, НД «Перемога», філармонія); друга група – ознайомити з музеями нашого міста («Політв’язнів», «Краєзнавчий», «Художній музей»), третя група – ознайомити з пам’ятниками Тернополя (С. Крушельницькій, Д.Галицькому, О.Пушкіну, Т.Шевченку, І.Франку, В.Чорноволу, С.Бандері, Я.Стецько); четверта група – ознайомити з парками міста (ім. Т.Г.Шевченка, «Топільче», «Національного Відродження», «Слави»); п’ята група – місцями відпочинку (ресторан-музей «Старий млин» та «Ковчег»).
Всі учні класу гарно підготували теоретичні та практичні завдання, зробили слайдові та відео презентації і багато фото. Високим рівнем підготовки відзначились такі учні класу: Бондар Катерина, Орішко Юля, Ніколаєнко Арсен, Франчишин Юрій, Мазур Софія, Марущаківська Кароліна та Сполович Артур. І дітям, і вчителям було дуже цікаво, всі гарно провели час, віртуально подорожуючи культурно-мистецькими куточками нашого міста.
Учні 6А класу (класний керівник Михайлишин Н.В.) захищали кейси за темою свого напрямку роботи «Клас здорового харчування». Діти об’єднались у чотири групи, кожна з яких готувала теоретичне та практичне завдання. Перша група розповіла про переваги здорового харчування і довела його корисність для людського організму. Діти розробили та запропонували раціональне меню для школяра. Друга група ознайомила присутніх із групами вітамінів та назвала продукти харчування, в яких вони містяться, а також підготувала презентацію про всі групи вітамінів та створила таблиці-малюнки. Третя група переконала усіх не розвивати шкідливих звичок, адже вони негативно впливають на організм, продемонструвавши малюнки-слайди , фотографії з їх наслідками у людей різного віку. Четверта група розповіла про корисні та шкідливі українські страви, вказала на їх переваги чи навпаки, підрахувала кількість калорій у 100гр. продукту. Окрім того, кожна група готувала одну-дві натуральні страви, напиток, ділилася рецептом та способом їх приготування. Учні з допомогою батьків організували невеликий фуршет із тих блюд, які приготували вдома для дегустації. Було дуже цікаво, корисно та смачно!
Учні 6Б класу (класний керівник Ступінська Р.С.) працювали над такою темою кейсів «Архітектура Тернопільщини». Діти розкрили такі питання: для чого люди враховують архітектуру міста, споруди; що робити, щоб архітектура була привабливою; естетичний вплив архітектури на людину. Всі учні класу прекрасно справились із поставленими завданнями, підготували та презентували багато цікавої інформації про архітектурне мистецтво. Особливо активними були учні: Мазур Дмитро, Теслюк Вадим, Пєхова Ольга, Пєхова Олена та Федорчук Таміла. Дуже цікаво було дізнатись про те, що архітектура сформувалася в культурах Месопотамії та Єгипту, а як авторське мистецтво формувалась доV ст. до н.е. в Античній Греції. Кожна епоха створювала свій стиль, де існували певні типи споруд, використовувалися особливі будівельні матеріали, конструкції; змінювалися поняття про красу та доцільність, звідси й відмінності у форм і декоративного оздоблення різних часів. Вступи всіх учнів були пізнавальними та цікавими.
Учні 6В класу (класний керівник Горбач Н.Д.) захист кейсів розпочали із звіту старости класу Буєвич Анастасії про роботу за навчальний рік за напрямком класу – «Мистецький» – яка супроводжувалася слайдовою презентацією.
Всі учні класу розділились на п’ять груп, кожна з яких мала різні теми: перша група – роль образотворчого мистецтва в житті суспільства, міжпредметні зв’язки; друга група – художні та мистецькі заклади Тернополя, найвизначніші митці Тернопілля; третя група – найвідоміші митці України; четверта група – найвизначніші митці світу; п’ята група – мистецькі дивовижі. Учні сумлінно працювали, знайшли багато цікавої інформації, кожна група створила презентації. Найактивнішими були: Дідуник Василина, Лотоцька Христина, Кучмій Ірина та Буєвич Анастасія.
7А клас (класний керівник Матвіїв І.Й.) є «Класом інформаційного агенства», тому темою кейсів була тема «Засоби масової інформації». Учні розділились на чотири підгрупи, кожна з яких висвітлила свою тему: перша група розповіла про пресу, учні провели соціологічне опитування у с.Лошнів Тербовлянського району на предмет того, хто і які газети виписує, зробили висновки чому так, показали які можна виготовити вироби з газет; друга група розповіла про телебачення: презентувала телеканали, їх логотипи, історію, назвала популярні телепередачі, учасники групи зустрілися та взяли інтерв’ю у журналіста каналу ТВ4, яка розповіла про створення телепередач, ефір і наявність дитячих передач, учні також розповіли про власні вподобання щодо телепередач; третя група розповіла про інтернет: історія інтернет ресурсів та соціальних мереж, семикласники надали присутнім рекомендації щодо програмного забезпечення для сучасних телефонів; четверта група розповіла про радіо: роль провідникового радіо у житті людини на сучасному етапі, провела опитування серед жителів міста на предмет того, хто і які радіостанції слухає.
Учні 7Б класу (класний керівник Лотоцька Н.Б.) працювали над темою кейсів «Подорожуємо рідною землею», оскільки напрям роботи класу – екскурсійно-туристичний. Вони були розділені на групи, кожна з яких мала своє завдання. Всі учні гарно підготувались, цікаво розповідали про поїздки за кордон разом з батьками та про подорожі рідною землею з класом. Пізнавальна інформація, презентації, цікаві слайди та фото доповнили розповіді.
Зокрема, Зарудна Д. розповіла про Єгипет, який відвідала разом з батьками, Тарнавський Д. та Марчук А. поділилися враженнями про Італію, Дмитерко М. – про Іспанію. Цікавими були розповіді: Бобрик А. про екскурсію замками Львівщини, Бутковської М., Мурин Н. та Зарудної Д. про поїздку у м. Рівне, Петришина С., Капустіна М. про поїздку Львів – Чернівці – Хотин, Макух Н. про Харків, Пліс М., Ткаченка О. про Вінницю, Росіла У. про Одесу, Суміної К. про Мукачево, Шимончик В. про Буковель.
Учні 7Вкласу (класний керівник Купецька О.П.) підготували кейси на тему «Національно – патріотичне виховання». Діти поділились на групи, кожна з яких готувала певні питання для розкриття теми.
Перша група розповіла про цікаві факти з історії України: героїчні сторінки нашої держави, видатні історичні особистості, досягнення нашого народу на історичній арені світу. Друга група підготувала цікаву інформацію про наукові та мистецькі досягнення та винаходи українців. Діти чітко усвідомили і довели, що вони мають ким пишатися. Третя група дала відповідь на запитання «З чого починається патріотизм?». Учні розкрили своє бачення поняття «патріотизму» на життєвих прикладах. Четверта група підготувала цікаву інформацію про волонтерство. Діти розповіли про історію виникнення волонтерства та його роль у сучасному житті українців.
Загалом учні 7В класу належним чином підготувалися до захисту кейсів та почерпнули багато цінної інформації про національно-патріотичне виховання. Вони дуже добре презентували свої теми виступів, використовуючи ілюстрації, фотоматеріали та відеопрезентації.
Учні 8А класу (класний керівник Холодняк Н.В.) обрали для кейсів дві цікаві та актуальні теми: «Україна – це я!» та «Етикет». Кожна група презентувала свої дослідження, театралізовані сценки та виступи.
Три групи розкрили тему «Україна – це я!», в рамках якої висвітлили цікаві факти з історії своєї Батьківщини, розповіли про видатних українців минулого та сучасності, які прославили нашу землю. Виявилося, що у багатьох сферах (наука, мистецтво, технологічні винаходи і т. п.) Україна посідає перші місця на світовій арені. Зокрема, І.Пулюй першим в історії людства винайшов Х-промені, що згодом запатентував Рентген, Ю. Сікорський першим сконструював гелікоптер, Антонов створив літак із найбільшою вантажопідйомністю. Згадали учні цікаві факти про козаків та Січ, як першу демократичну державу. Виступаючі довели і те, що українці завжди належали до націй, котрі цінували освіту. Яскравим прикладом того є донька Я. Мудрого Анна, що привезла у Францію разом з посагом бібліотеку і навчала французьких вельмож абетки. Також перший вищий навчальний заклад був створений саме у Києві. Отже, групи довели, що Україна дійсно має багату духовну традицію та історію і нам – українцям – є чим пишатися. А ще учні презентували роботи на тему «Волонтерство» та розповіли про те, що кожен особисто може зробити для своєї країни.
Четверта група дуже креативно презентувала роботу на тему «Етикет», в рамках якої показала історію, актуальність та практичне застосування етикету у сучасному побуті. Був проведений майстер-клас «Стильна зачіска».
Учні 8А класу проявили творчий підхід, відповідальність та ґрунтовні знання з обраних тем.
Ось уже другий рік поспіль учні 8Б класу (класний керівник Казакова В.М.) працюють над темою «Краєзнавство». Вона є дуже обширною, тому розділена на кілька підтем. Спершу вивчали архітектурні пам’ятки міста та області, конфесійні, оборонні споруди, архітектурні напрямки, оздоблення, про що розповіла перша група учнів. У своєму виступі вони використали ілюстрації, фотоматеріали, які зробили під час екскурсій по Тернополю, Львову, Кременцю, Острогу, Межиріччю, Дубно, Тараканівському форту, Луцьку. Друга група учнів розповіла про народно-прикладне мистецтво: лозоплетіння, гончарство та Петриківський розпис. Учні представили власні роботи. Третя група назвала своє дослідження «Вишита українська оселя». Діти розповіли про традиційний та сучасний вишитий одяг, вишиті картини, рушники. Особливу увагу приділили вишитим іконам. Представили зразки вишитих речей, які є у них вдома.
Учні 8В класу (класний керівник Вербовецька Г.М.) працювали над темою кейсів «Інтернет: за і проти». Школярі творчо підійшли до представлення групових проектів, які були досить різноманітними і вражали новизною ідей. Восьмикласники зняли відео про роботу класу «Ми – за здоровий спосіб життя». Проте, найважливішим висновком, який зробили учні, є те, що віртуальний світ, створений Інтернетом, ніколи не замінить жодній людині живого спілкування.
Напрямком роботи учнів 8Г класу (класний керівник Сеник Н.М.) є мистецьке виховання, тому питання кейсових завдань були пов’язані з мистецтвом.
Перша група учнів підготувала інформацію про традиційне українське ужиткове мистецтво: вишивку, гончарство, різьбу по дереву, лозоплетіння. Свою виставку вони використали як ілюстрацію до виступів та повідомлень. Виступили з пропозицією частіше робити заходи, пов’язані з використанням вишиванок, проводити екскурсії в етномайстерню «Коза Дереза» та у Центр Дитячої Творчості. Друга група готувала матеріали про розвиток світової та української літератури. Діти запропонували частіше проводити перерви «активного» читання, огляд цікавої літератури для читачів різних вікових категорій, організувати «Полицю вільного обміну». Третя група вела мову про музичні досягнення у світі та Україні, про вплив музики на організм людини, музикотерапію. Пропонували і надалі застосовувати «музичний» дзвінок, відвідувати різні мистецькі заходи, практикувати звучання музики до-після-під час уроків. Четверта група учнів презентувала кіномистецтво, його розвиток і досягнення, український кінематограф. Запропонували зняти новий фільм про школу, змонтувати цікавий ролик, який складатиметься з відео, знятих у різних класах.
Підготовка та участь у захисті кейсів збагатила кожного новою інформацією, допомогла відшукати та запропонувати цікаві справи для втілення їх у життя в новому навчальному році.
Дякуємо всім учням, батькам та вчителям за сумлінну підготовку, підтримку та хорошу організацію!!!
Написати коментар:
FaceBook VK Сайт