Вимоги щодо обсягу знань учнів з географії 11 клас
Топографія
називає елементи топографічної карти; знає основні умовні позначення топографічних карт. розрізняє географічні та прямокутні координати точок, види масштабу, азимута; визначає за топографічною картою географічний і магнітний азимути, географічні та прямокутні координати точок, абсолютну і відносну висоту місцевості, падіння річки, масштаб плану і карти за прямокутною сіткою; читає топографічні карти, плани міст, схеми руху транспорту; розпізнає на місцевості об’єкти, зображені на топографічній карті.
Картографія
називає елементи карти; пояснює основні картографічні поняття і терміни, відмінності різних видів масштабу, картографічних проекцій; знає, де розміщені на електронному глобусі Україна, своя область і свій населений пункт; наводить приклади використання ГІС.
Рухи Землі та їх географічні наслідки і параметри
називає види рухів Землі, параметри та наслідки осьового й орбітального рухів планети; розпізнає на схемах руху Землі точки сонцестоянь і рівнодення; знає межі поясів освітленості, види часу.
Географічна оболонка Землі
пояснює зміст поняття «антропосфера»; наводить приклади прояву основних закономірностей географічної оболонки.
Атмосфера та системи Землі
називає складники атмосфери, кліматотвірні чинники й типи клімату; наводить приклади взаємодії атмосфери з літосферою, гідросферою, біосферою. Діяльнісний компонент: читає синоптичні та кліматичні карти, графіки зміни (добової, місячної, річної) температури повітря, діаграми хмарності та розподілу опадів, рози вітрів;
розрізняє погоду під час проходження циклону, антициклону, холодного і теплого атмосферних фронтів; пояснює механізм утворення глобальних і місцевих систем потоків у тропосфері; визначає типи клімату за кліматограмами; встановлює сукупність чинників, що формують клімат певної місцевості; характеризує типи клімату; порівнює клімат окремих регіонів на материках і території України; обґрунтовує вплив агрокліматичних ресурсів на спеціалізацію рослинництва.
Гідросфера та системи Землі
називає складові Світового океану, найбільші гідрографічні об’єкти материків, України; формулює залежність між тектонічною, геологічною будовою, рельєфом, кліматом і водами суходолу; знає формулу обрахунку показника забезпеченості водними ресурсами.
Біосфера та системи Землі
називає складові біосфери, типи ґрунтів, ґрунтотвірні чинники; наводить приклади взаємодії біосфери з літосферою, атмосферою, гідросферою. Діяльнісний компонент: читає карти природних зон, ґрунтів; розрізняє типи ґрунтів за основними характеристиками; визначає природні зони за основними типами ґрунтів, типовими рослинами і тваринами; встановлює сукупність чинників, що формують ґрунти, рослинність і тваринний світ певної місцевості; характеризує типи ґрунтів, природні зони; обґрунтовує вплив ґрунтів на спеціалізацію рослинництва.
Географічний простір
формулює визначення понять «географічний простір», «світосистема»; називає підсистеми світосистеми.
Глобальна економіка
формулює поняття «глобальна економіка», «глобальні ланцюги доданої вартості»; називає складові міжнародної науковотехнологічної сфери, системи виробництва, міжнародної валютно-фінансова системи, сучасних транспортно-логістичних систем, форми світового ринку;
наводить приклади міжнародної спеціалізації та кооперування виробництва;
Українська держава
називає і показує на карті країни-сусіди України.
Населення України
знає кількість населення України та особливості її динаміки;
називає основні просторові закономірності демографічних процесів і розселення населення в Україні;
пояснює особливості демографічної ситуації в країні, урбанізаційних процесів.
Економіка України в міжнародному поділі праці
називає показники суспільноекономічного розвитку держави;
знає і розуміє особливості секторальної та територіальної структури економіки, суть глобальної стратегії сталого (збалансованого) розвитку, основні положення стратегії збалансованого розвитку України;
пояснює актуальність стратегії збалансованого розвитку для світу й України.
Написати коментар:
FaceBook VK Сайт