Методичні рекомендації щодо обсягу знань з біології 7 клас

Тема 1. Вступ
- Основні відмінності тварин від рослин та грибів.
- Особливості живлення тварин.
- Будова тварин: клітини, тканини, органи та системи органів.
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
оперує термінами:
– тварини, автотрофний організм, гетеротрофний організм
називає:
– середовища існування тварин;
– прояви життєдіяльності тварин;
– ознаки тваринної клітини;
– тканини тварин, органи, системи органів та їхні функції;
пояснює:
– відмінності тварин від рослин та грибів
Тема 2. Різноманітність тварин
[розглядаються особливості будови, способу життя, різноманітність, роль у природі та значення в житті людини тварин зазначених груп].
- Способи класифікації тварин (за середовищем існування, способом пересування, способом життя тощо)
- Кишковопорожнинні.
- Кільчасті черви.
- Членистоногі: Ракоподібні, Павукоподібні, Комахи.
- Молюски.
- Паразитичні безхребетні тварини.
- Риби.
- Амфібії.
- Рептилії.
- Птахи.
- Ссавці.
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
оперує термінами:
– вид, безхребетні, хордові
називає:
– середовища існування та способи життя тварин;
– особливості зовнішньої будови, які відрізняють тварин зазначених груп серед інших організмів;
– рідкісні види тварин України та свого краю;
наводить приклади:
– тварин зазначених груп;
– видів тварин, поширених в Україні та своїй місцевості;
– видів тварин, що є паразитами людини та переносниками збудників хвороб
Тема 3. Процеси життєдіяльності тварин
- Живлення і травлення. Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Різноманітність травних систем.
- Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність. Значення процесів дихання.
- Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції.
- Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин.
- Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи. Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин.
- Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції.
- Органи чуття, їх значення.
- Нервова система, її значення, розвиток у різних тварин.
- Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення.
- Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення). Періоди та тривалість життя тварин.
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
оперує термінами:
– живлення, дихання, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст, розвиток
називає:
– процеси життєдіяльності тварин: живлення, дихання й газообмін, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст і розвиток;
– органи травлення, дихання (газообміну), кровообігу, виділення;
– основні функції крові та типи кровоносних систем;
– види скелета;
– типи симетрії тіла;
– органи чуття;
– форми розмноження;
– статеві клітини;
– типи розвитку;
пояснює:
– значення живлення, дихання, газообміну, транспорту речовин, виділення, розмноження, покривів тіла, нервової системи та органів чуття для організму
Тема 4. Поведінка тварин
- Поведінка тварин, методи її вивчення.
- Вроджена і набута поведінка.
- Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин.
- Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство), територіальна, соціальна.
- Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі.
- Комунікація тварин.
- Використання тваринами знарядь праці.
- Елементарна розумова діяльність.
- Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення.
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
оперує термінами:
– інстинкт, научіння, поведінка тварин, міграція
називає:
– методи вивчення поведінки тварин;
– форми поведінки тварин;
– угруповання тварин;
наводить приклади:
– міграцій тварин;
– способів орієнтування тварин;
– використання тваринами знарядь праці;
пояснює:
– зміни поведінки тварин з віком;
– циклічні зміни поведінки
Тема 5. Організми і середовище існування
- Поняття про екосистему та чинники середовища.
- Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі.
- Співіснування організмів в угрупованнях. Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Екологічна етика.
- Природоохоронні території.
- Червона книга України.
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
оперує термінами:
– екосистема, рослиноїдні тварини, хижі тварини, паразити, ланцюги живлення, охорона природи, Червона книга України
називає:
– чинники середовища існування;
– заповідники й заповідні території України;
наводить приклади:
– пристосування тварин до впливу різних чинників середовища (температури, освітленості, вологи);
– форм співіснування організмів в угрупованнях;
– впливу людини на екосистеми
Написати коментар:
FaceBook VK Сайт