Тернопільський навчально-виховний комплекс
"Школа-ліцей №6 ім. Н.Яремчука"

Архів публікацій

Квітень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Методичні рекомендації щодо обсягу знань з біології 7 клас

Документи

 

Тема 1. Вступ

  • Основні відмінності тварин від рослин та грибів.
  • Особливості живлення тварин.
  • Будова тварин: клітини, тканини, органи та системи органів.

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

оперує термінами:

– тварини, автотрофний організм, гетеротрофний організм

називає:

– середовища існування тварин;

– прояви життєдіяльності тварин;

– ознаки тваринної клітини;

– тканини тварин, органи, системи органів та їхні функції;

пояснює:

– відмінності тварин від рослин та грибів

 

Тема 2. Різноманітність тварин

[розглядаються особливості будови, способу життя, різноманітність, роль у природі та значення в житті людини тварин зазначених груп].

  • Способи класифікації тварин (за середовищем існування, способом пересування, способом життя тощо)
  • Кишковопорожнинні.
  • Кільчасті черви.
  • Членистоногі: Ракоподібні, Павукоподібні, Комахи.
  • Молюски.
  • Паразитичні безхребетні тварини.
  • Риби.
  • Амфібії.
  • Рептилії.
  • Птахи.
  • Ссавці.

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

оперує термінами:

– вид, безхребетні, хордові

називає:

– середовища існування та способи життя тварин;

– особливості зовнішньої будови, які відрізняють тварин зазначених груп серед інших організмів;

– рідкісні види тварин України та свого краю;

наводить приклади:

– тварин зазначених груп;

– видів тварин, поширених в Україні та своїй місцевості;

– видів тварин, що є паразитами людини та переносниками збудників хвороб

  

Тема 3. Процеси життєдіяльності тварин

  • Живлення і травлення. Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Різноманітність травних систем.
  • Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність. Значення процесів дихання.
  • Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції.
  • Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин.
  • Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи. Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин.
  • Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції.
  • Органи чуття, їх значення.
  • Нервова система, її значення, розвиток у різних тварин.
  • Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення.
  • Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення). Періоди та тривалість життя тварин.

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

оперує термінами:

– живлення, дихання, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст, розвиток

називає:

– процеси життєдіяльності тварин: живлення, дихання й газообмін, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст і розвиток;

– органи травлення, дихання (газообміну), кровообігу, виділення;

– основні функції крові та типи кровоносних систем;

– види скелета;

– типи симетрії тіла;

– органи чуття;

– форми розмноження;

– статеві клітини;

– типи розвитку;

пояснює:

– значення живлення, дихання, газообміну, транспорту речовин, виділення, розмноження, покривів тіла, нервової системи та органів чуття для організму

 

Тема 4. Поведінка тварин

  • Поведінка тварин, методи її вивчення.
  • Вроджена і набута поведінка.
  • Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин.
  • Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство), територіальна, соціальна.
  • Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі.
  • Комунікація тварин.
  • Використання тваринами знарядь праці.
  • Елементарна розумова діяльність.
  • Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення.

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

оперує термінами:

– інстинкт, научіння, поведінка тварин, міграція

називає:

– методи вивчення поведінки тварин;

– форми поведінки тварин;

– угруповання тварин;

наводить приклади:

– міграцій тварин;

– способів орієнтування тварин;

– використання тваринами знарядь праці;

пояснює:

– зміни поведінки тварин з віком;

– циклічні зміни поведінки

 

 Тема 5. Організми і середовище існування

  • Поняття про екосистему та чинники середовища.
  • Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі.
  • Співіснування організмів в угрупованнях. Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Екологічна етика.
  • Природоохоронні території.
  • Червона книга України.

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

оперує термінами:

– екосистема, рослиноїдні тварини, хижі тварини, паразити, ланцюги живлення, охорона природи, Червона книга України

називає:

– чинники середовища існування;

– заповідники й заповідні території України;

наводить приклади:

– пристосування тварин до впливу різних чинників середовища (температури, освітленості, вологи);

– форм співіснування організмів в угрупованнях;

– впливу людини на екосистеми

Дата: 27 січня, 2023
Автор: Адміністрація школи
 
 

Три речі в житті найбільш цінні: здоров’я, доброчинність і любов

Випадкові фото

Історія школи

Тернопільська СШ №6 заснована в 1947 році. Спершу вона не мала власного приміщення, а тому функціонувала в корпусах СШ №1 (зараз тут Українська гімназія імені І. Франка) та політехнічного інституту (зараз ТНТУ ім І. Пулюя). У 1960 році школа одержала нове приміщення по вул. Леніна, 25 (зараз це вул. Руська, 6), в якому знаходиться і тепер. ...
Читати далі...

Міні Відеогалерея

Педагогічний колектив

Абрамик Любов Богданівна - вчитель англійської мови Кічук Марія Іванівна - вчитель математики Сеник Надія Михайлівна - вчитель української мови та літератури Флешар Олександра Богданівна - вчитель української мови та літератури Гайда Галина Володимирівна - вчитель біології Голда Оксана Василівна - керівник гуртка Лоджук Тарас Григорович - вчитель фізичної культури Ненич Олена Зіновіївна - вчитель початкових класів Вишневська Наталія Петрівна - вчитель початкових класів Лисобей Людмила Василівна - вчитель математики Марцинюк Олександра Степанівна - вчитель початкових класів Маланюк Борис Орестович - керівник драматичного гуртка Остапчук Ольга Миколаївна - вчитель математики Гриненко Наталія Володимирівна - практичний психолог Доскоч Галина Володимирівна - вчитель математики Антонюк Наталія Петрівна - вчитель англійської мови Анцібор Наталія Олексіївна - вчитель світової літератури Бабій Наталія Зіновіївна - вчитель початкових класів Белендюк Руслана Степанівна - вчитель музики Бичок Надія Йосипівна - вчитель початкових класів Буртник Тамара Іванівна - вчитель початкових класів Бутова Ольга Вікторівна - вчитель початкових класів Бутрин Ольга Богданівна - вчитль фізики Вишневська Лариса Петрівна - вчитель хімії Вишньовська Наталія Михайлівна - вчитель початкових класів Гандзола Михайло Васильович - керівник гуртка Горбач Наталія Дмитрівна - вчитель образотворчого мистецтва Горин Олег Петрович - вчитель фізичної культури Грицак Мар'яна Ярославівна - вчитель математики Грицина Мар'яна Степанівна - вчитель початкових класів Данилків Тетяна Ярославівна - соціальний педагог Дубчак Марина Віталіївна - вчитель англійської мови Ензельт Олександр Миколайович - вчитель фізики Заверуха Людмила Любомирівна - вчитель початкових класів Зозуляк Сергій Володимирович - вчитель історії Зотько Ольга Василівна - вчитель початкових класів Кіцак Оксана Романівна - вчитель біології Кавецька Марія Йосипівна - вчитель початкових класів Казакова Віра Миколаївна - вчитель української мови і літератури Катола Антоніна Іванівна - вчитель англійської мови Кашуба Наталія Богданівна - вчитель англійської мови Когут Марія Зіновіївна - вчитель географії Кольба Валентина Олексіївна - заступник директора з виховної роботи Кріль Любов Степанівна - вчитель початкових класів Куземко Наталія Дмитрівна - вчитель німецької мови Кулешко Віталій Іванович - вчитель математики Купецька Ольга Петрівна - вчитель англійської мови Сорока Ольга Петрівна - вчитель музики, етики, естетики Лень Марія Василівна - вчитель англійської мови Лихачинська Іванна Іванівна - вчитель історії Лоджук Надія Романівна - вчитель початкових класів Лотоцька Наталія Богданівна - вчитель української мови та літератури Лукашова Валентина Володимирівна - вчитель географії Матвіїв Іван Йосипович - вчитель історії Матвіїшин Світлана Сергіївна - керівник драматичного гуртка Мелимука Анна Олексіївна - вчитель християнської етики Михайлишин Ніна Володимирівна - вчитель української мови та літератури Моліцька Алла Леонідівна - вчитель хімії Мотрук Віра Іванівна - вчитель математики Недошитко Віктор Дмитрович - вчитель трудового навчання Олійник Діана Петрівна - вчитель англійської мови Остапчук Вадим Олександрович - вчитель креслення Пагут Віра Петрівна - учитель інформатики Паланиця Любов Григорівна - керівник військово-патріотичного гуртка, вчитель хімії Рачинська Галина Степанівна - вчитель української мови та літератури Роговська Ольга Яківна - вчитель фізичної культури Сагайдак Надія Стефанівна - вчитель англійської мови Синюк Людмила Йосипівна - вчитель ОБЖ Сиротюк Світлана Василівна - вчитель біології Соколова Ольга Михайлівна - вчитель інформатики Тарноруда Олег Петрович - вчитель історії Тимочко Надія Іванівна - вчитель початкових класів Тимчак Ірина Андріївна - педагог-організатор Ткачук Оксана Петрівна - вихователь ГПД Туровська Надія Романівна - бібліотекар Холодняк Наталія Василівна - вчитель світової літератури Хомич Галина Василівна - вчитель фізичної культури Чикалова Надія Максимівна - вчитель фізичної культури Яремчук Ганна Семенівна - вчитель трудового навчання
© ТНВК "Школа-Ліцей №6 ім. Н.Яремчука", 2013 - 2024
Всі права захищено.