Методичні рекомендації щодо обсягу знань з біології 6 клас
Тема 1. Вступ
- Біологія — наука про життя.
- Основні властивості живого.
- Науки, що вивчають життя.
- Різноманітність життя (на прикладах представників основних груп живої природи).
- Поняття про віруси.
- Методи біологічних досліджень організмів.
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
оперує термінами:
– біологія, спостереження, експеримент
називає:
– основні властивості живого (ріст, розмноження, взаємодія із зовнішнім середовищем);
наводить приклади:
– основних груп організмів (бактерії, рослини, тварини, гриби);
– методів біологічних досліджень організмів (спостереження, опис, порівняння, експеримент)
Тема 2. Клітина
- Клітина — одиниця живого.
- Збільшувальні прилади (лупа, мікроскопи). Історія вивчення клітини.
- Загальний план будови клітини.
- Будова рослинної і тваринної клітини.
- Основні властивості клітини (ріст, поділ, обмін з навколишнім середовищем).
- Основні положення клітинної теорії.
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
оперує термінами:
– клітина, клітинна мембрана, клітинна стінка, цитоплазма, ядро, пластиди, мітохондрії, вакуоля
називає:
– основні елементи світлового мікроскопа;
– основні властивості клітини: ріст, поділ, обмін з навколишнім середовищем;
наводить приклади:
– складових частин клітини (клітинна мембрана, клітинна стінка, цитоплазма, ядро, органели: пластиди, мітохондрії, вакуоля);
порівнює:
рослинну і тваринну клітину
Тема 3. Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності
- Бактерії — найменші одноклітинні організми.
- Одноклітинні організми (на прикладі хламідомонади, представників діатомових водоростей, евглени, амеби, інфузорії).
- Приклади представників одноклітинних Паразитичні одноклітинні організми.
- Середовища існування одноклітинних організмів, їхні процеси життєдіяльності, особливості будови, роль у природі та житті людини.
- Колоніальні організми, перехід до багатоклітинності (губки, ульва).
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
оперує термінами:
– бактерії, одноклітинні організми, колоніальні організми, багатоклітинні організми
називає:
– середовища існування одноклітинних організмів;
– ознаки бактеріальної клітини;
наводить приклади:
– одноклітинних, колоніальних та багатоклітинних організмів без тканин;
знає:
– особливості будови одноклітинних;
розуміє:
– процеси життєдіяльності (живлення, дихання, подразливість, розмноження, рух)
Тема 4. Рослини
- Рослина — живий організм.
- Фотосинтез як характерна особливість рослин, живлення, дихання, рухи рослин.
- Будова рослини. Тканини рослин. Органи рослин.
- Корінь, пагін: будова та основні функції.
- Різноманітність і видозміни вегетативних органів.
- Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Вегетативне розмноження рослин.
- Квітка. Суцвіття. Запилення. Запліднення.
- Насінина. Плід. Способи поширення.
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
оперує термінами:
– рослини, вегетативні органи рослини (корінь, стебло, листок, брунька), статеве розмноження рослин, нестатеве розмноження рослин, фотосинтез, живлення рослин, квітка, суцвіття, запилення, запліднення, насінина, плід
називає:
– основні процеси життєдіяльності рослини (ріст, живлення, фотосинтез, дихання, транспорт речовин);
– умови та речовини, необхідні для життєдіяльності рослин;
– умови, за яких відбувається фотосинтез;
– форми розмноження рослин (статеве, нестатеве);
наводить приклади:
– тканин, органів рослин;
– способів запилення;
– способів розмноження рослин (3-4);
– рухів рослин;
– рослин з видозмінами кореня (3-4),
– рослин з видозмінами пагона та його частин (3-4);
– рослин з різними типами суцвіть, різними типами плодів, різними способами поширення плодів і насінин (3-4);
пояснює:
– запилення та запліднення;
характеризує:
– будову кореня, стебла, листка у зв’язку з функціями;
– бруньку як зачаток пагона;
– квітку як орган насіннєвого розмноження рослин
Тема 5. Різноманітність рослин
- Способи класифікації рослин (за середовищем існування, будовою, розмноженням, тощо).
- Водорості (зелені, бурі, червоні).
- Мохи.
- Папороті, хвощі, плауни.
- Голонасінні.
- Покритонасінні (Квіткові).
- Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури).
Життєві форми рослин. - Рослинні угруповання.
- Значення рослин для існування життя на планеті Земля.
- Значення рослин для людини.
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
оперує термінами:
– рослинні угруповання, водорості, мохи, папороті, голонасінні, покритонасінні, Червона книга України
називає:
– середовища існування водоростей, мохів, хвощів, плаунів, папоротей, голонасінних і покритонасінних рослин;
– групи рослин, які розмножуються спорами та насінням;
– основні життєві форми рослин;
– основні екологічні групи рослин;
– основні типи рослинних угруповань;
– рідкісні рослини своєї місцевості;
наводить приклади:
– водоростей (2-3);
– мохів, хвощів, плаунів, папоротей (2-3);
– голонасінних і покритонасінних рослин (4-5);
– рослин різних екологічних груп (2-3);
– рослин різних життєвих форм (4-5);
– панівних рослин різних рослинних угруповань: лісів, степів, лук, боліт (4-5);
– пристосувань рослин до середовища існування (4-5);
розуміє:
особливості розмноження рослин спорами та насінням
Тема 6. Гриби
- Особливості живлення, життєдіяльності та будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло.
- Розмноження та поширення грибів.
- Групи грибів: симбіотичні — мікоризоутворюючі шапинкові гриби; лишайники;
- сапротрофні — цвільові гриби, дріжджі; паразитичні (на прикладі трутовиків і збудників мікозів людини).
- Значення грибів у природі та житті людини.
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
оперує термінами:
– гриби, лишайники
називає:
– найпоширеніші види грибів своєї місцевості;
– ознаки грибної клітини;
– спільні та відмінні риси в будові клітин грибів, рослин і тварин;
– основні групи грибів за їх способом живлення;
– способи розмноження та поширення грибів;
– групи лишайників (накипні, листуваті, кущисті);
наводить приклади:
– їстівних та отруйних грибів свого краю;
– співіснування грибів з рослинами;
характеризує:
– особливості живлення грибів;
– будову грибниці, плодового тіла;
– будову лишайників
Написати коментар:
FaceBook VK Сайт