Тернопільський навчально-виховний комплекс
"Школа-ліцей №6 ім. Н.Яремчука"

Архів публікацій

Листопад 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Зомбування невпевненої особистості (ЗНО)

Олександр Остапчук

Зомбування Невпевненої Особистості (ЗНО)

Під процесом зомбування, зазвичай, розуміють перетворення живої людини на позбавленого власних думок, виконавця чужої волі. Дитинство … Юність … Молодість …Які прекрасні слова. Скільки фантазії, романтики, ентузіазму закладено Богом в цей період життя. Людині тоді хочеться гратися, танцювати, дарувати, дивитися на зорі, створювати щось нове та вчитися.
За найвищими педагогічними канонами найкраще навчання дається у грі. Мудрі ті вчителі, які саме так організовують навчальний процес. Однак, приходить пора, коли через зовнішні чинники учні перестають сприймати навчання як процес особистого морального і розумового зростання, як опанування мудрістю. Вони надають навчанню лише один статус – підготовка до зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО). Це стається в 10 класі і вкорінюється в думки учнів в 11 класі. В цей період учні несуть душевну втрату: страх перед ЗНО сковує їх думки, мрії, не дозволяє повноцінно молодечо жити. Звичайно, є старшокласники, які по-філософськи до цього ставляться: вони як вчилися успішно, так і вчаться, як були активними в житті школи, класу, так і лишились такими. Їх філософія оптимістична: цікаво жити потрібно завжди. Але більшість із острахом живе в очікуванні ЗНО. Батьки наймають репетиторів, і головне, вважають, що чим більше репетиторів, тим краще. А що ж в школі на уроках робить цей учень? Тут з’являється інша філософія: без репетиторів не можна поступити у ВУЗ. Головне, що ніхто не цікавиться тими дітьми, які без репетиторів поступили на навчання в університети. А таких дітей багато. Вони просто відповідально ставились до навчання в школі, не тягнуть гроші з батьків на оплату за свою лінь.
Так, іноді потрібні додаткові заняття, щоб «підтягнути» ту чи іншу тему, але перетворити навчання в 11 класі на суцільне репетиторство – це нижче гідності випускника школи.
Зараз і в зарубіжній педагогіці, і у вітчизняній акцентується увага на таких питаннях як самоосвіта, самовдосконалення, саморозвиток. Як дитині розмірковувати над своїм розвитком, як самостійно вчитись, переймати гарні манери – все це повинні знати батьки, знати і допомагати дітям. Але ми піддалися загальному зомбуванню: ЗНО – це монстр, до початку якого учням 10-11-х класів не можна ні про що думати, крім репетиторів. В цей період старшокласників важко долучити до цікавих заходів, природній порив романтики і ентузіазму у них притиснутий комп’ютером та страхом перед ЗНО. І, що найстрашніше, — це далеко не всі тратять час на навчання, пізнання світу, та й ту ж підготовку до ЗНО, а просто проводять час без настрою.
Ось так і формується невпевнена особистість. А якою вона повинна бути, коли скрізь і всюди чути про те, які складні завдання на тестуванні, як важко справитися з тестуванням? І ніхто не скаже, що ЗНО – це закономірне уже явище, боятися не потрібно, вже п’ятий рік всі випускники через нього проходять. Взагалі, зараз складається таке враження, що якби не ЗНО, то вчитися в школі не потрібно було б. Тому я хочу звернутися до старшокласників з проханням: не перетворюйте своє життя в школі в очікування ЗНО, веселіться, радійте, подорожуйте, спілкуйтесь поза уроками, словом, будьте активними особистостями і, звичайно, беріть від навчання на уроках якомога більше, бо невпевненість в собі в теперішньому віці зробить вас сумними і понурими, коли будете старші. Невпевненість в собі сприяє розвитку справжнього монстра навчання – списування. Знаєте, напевно, частинка страху перед ЗНО є в тому, що на ЗНО практично не дають списувати. А ми ж привчені: диктант – значить списати, переказ – значить переписати, твір – обов’язково чужі міркування скопіювати на свій аркуш.
І як завжди, з приходом чогось нового в освітню галузь ми так його втілюємо в життя, що аж гулі на лобі набиваємо. Вже з початкових класів творчий навчальний процес перетворюємо в тестування. Звичайно, не всі, але дуже багато вчителів ставки при перевірці знань учнів роблять на тести. Мало задумуються вони, що через «перебори» з тестуванням наші учні не вміють висловлювати думку, не можуть логічно пояснювати явища як суспільні, так і природні. Тести ніколи не підкажуть дітям, що всі ми – частинки світу, і всі наші дії і вчинки взаємопов’язані, мають причину і наслідок. В кінці кінців тести – лише елементи навчального процесу. Вчителі особливого статусу надають тестам через зовнішнє незалежне оцінювання. Вони стверджують, що дітям важко орієнтуватися в тестах, якщо немає досвіду, практики. Все добре в міру. Письмові тестування з будь-якого предмету, за винятком хіба що математики і каліграфії, дають змогу виявити тільки невелику частку особистих навичок і вмінь учня.
Важливо знати, що постійне тестування знань орієнтоване тільки на два типи компетентності. Отож нам чітко потрібно орієнтуватись в тому, що є важливим компонентом розвитку школярів. І якщо нашим випускникам вчителі, батьки прищеплять навички опірності до життєвих труднощів, які передбачатимуть творчий підхід до розв’язування проблем, критичне мислення, лідерські якості, здатність планувати своє життя в епоху суцільних змін – то ніяке ЗНО не буде затьмарювати їх оптимізм і життєву активність.
А поки що одинадцятикласники з тремтінням чекають ЗНО, практично закривши шкільну епоху під назвою «романтика» випускного класу рідної школи.
Не хочу, щоб в цій ЗНОвській проблемі ми звинуватили лише наших дітей. На жаль, і вчителі, і батьки грають в унісон страху перед тестуванням. А так хочеться, щоб мудрість взяла гору. Мудрість, в основі якої лежить просвітленість, мислення, інтуїція, помножені на високу моральність. Тоді і випускники будуть впевненішими і не піддаватимуться різноманітному зомбуванню.

Дата: 19 січня, 2014
Автор: Остапчук Олександр Миколайович
 
 

Три речі визначають людину: праця, чесність і мудрість

Випадкові фото

Історія школи

Тернопільська СШ №6 заснована в 1947 році. Спершу вона не мала власного приміщення, а тому функціонувала в корпусах СШ №1 (зараз тут Українська гімназія імені І. Франка) та політехнічного інституту (зараз ТНТУ ім І. Пулюя). У 1960 році школа одержала нове приміщення по вул. Леніна, 25 (зараз це вул. Руська, 6), в якому знаходиться і тепер. ...
Читати далі...

Міні Відеогалерея

Педагогічний колектив

Абрамик Любов Богданівна - вчитель англійської мови Кічук Марія Іванівна - вчитель математики Флешар Олександра Богданівна - вчитель української мови та літератури Гайда Галина Володимирівна - вчитель біології Голда Оксана Василівна - керівник гуртка Лоджук Тарас Григорович - вчитель фізичної культури Ненич Олена Зіновіївна - вчитель початкових класів Вишневська Наталія Петрівна - вчитель початкових класів Марцинюк Олександра Степанівна - вчитель початкових класів Маланюк Борис Орестович - керівник драматичного гуртка Остапчук Ольга Миколаївна - вчитель математики Гриненко Наталія Володимирівна - практичний психолог Доскоч Галина Володимирівна - вчитель математики Гончар Оксана Василівна - вчитель початкових класів Панас Марія Володимирівна – вчитель інформатики та математики Антонюк Наталія Петрівна - вчитель англійської мови Анцібор Наталія Олексіївна - вчитель світової літератури Бабій Наталія Зіновіївна - вчитель початкових класів Белендюк Руслана Степанівна - вчитель музики Буртник Тамара Іванівна - вчитель початкових класів Бутова Ольга Вікторівна - вчитель початкових класів Бутрин Ольга Богданівна - вчитль фізики Вишневська Лариса Петрівна - вчитель хімії Вишньовська Наталія Михайлівна - вчитель початкових класів Горбач Наталія Дмитрівна - вчитель образотворчого мистецтва Горин Олег Петрович - вчитель фізичної культури Грицина Мар'яна Степанівна - вчитель початкових класів Данилків Тетяна Ярославівна - соціальний педагог Дубчак Марина Віталіївна - вчитель англійської мови Ензельт Олександр Миколайович - вчитель фізики Заверуха Людмила Любомирівна - вчитель початкових класів Зотько Ольга Василівна - вчитель початкових класів Кіцак Оксана Романівна - вчитель біології Казакова Віра Миколаївна - вчитель української мови і літератури Кашуба Наталія Богданівна - вчитель англійської мови Когут Марія Зіновіївна - вчитель географії Кольба Валентина Олексіївна - заступник директора з виховної роботи Кріль Любов Степанівна - вчитель початкових класів Куземко Наталія Дмитрівна - вчитель німецької мови Кулешко Віталій Іванович - вчитель математики Купецька Ольга Петрівна - вчитель англійської мови Сорока Ольга Петрівна - вчитель музики, етики, естетики Лень Марія Василівна - вчитель англійської мови Лихачинська Іванна Іванівна - вчитель історії Лоджук Надія Романівна - вчитель початкових класів Лотоцька Наталія Богданівна - вчитель української мови та літератури Лукашова Валентина Володимирівна - вчитель географії Матвіїв Іван Йосипович - вчитель історії Матвіїшин Світлана Сергіївна - керівник драматичного гуртка Мелимука Анна Олексіївна - вчитель християнської етики Михайлишин Ніна Володимирівна - вчитель української мови та літератури Моліцька Алла Леонідівна - вчитель хімії Недошитко Віктор Дмитрович - вчитель трудового навчання Олійник Діана Петрівна - вчитель англійської мови Остапчук Вадим Олександрович - вчитель креслення Пагут Віра Петрівна - учитель інформатики Паланиця Любов Григорівна - керівник військово-патріотичного гуртка, вчитель хімії Рачинська Галина Степанівна - вчитель української мови та літератури Сагайдак Надія Стефанівна - вчитель англійської мови Синюк Людмила Йосипівна - вчитель ОБЖ Сиротюк Світлана Василівна - вчитель біології Соколова Ольга Михайлівна - вчитель інформатики Тарноруда Олег Петрович - вчитель історії Тимочко Надія Іванівна - вчитель початкових класів Тимчак Ірина Андріївна - педагог-організатор Ткачук Оксана Петрівна - вихователь ГПД Холодняк Наталія Василівна - вчитель світової літератури Яремчук Ганна Семенівна - вчитель трудового навчання
© ТНВК "Школа-Ліцей №6 ім. Н.Яремчука", 2013 - 2024
Всі права захищено.