Тернопільський навчально-виховний комплекс
"Школа-ліцей №6 ім. Н.Яремчука"

Комплексно-хвильові уроки на тему «Вода»

Комплексно-хвильові уроки на тему «Вода»

У рамках реалізації концепції НУШ у 5-7 класах нашої школи проведено комплексно-хвильові уроки, що об’єднали знання з різних предметних галузей. Ключовою темою стала вода як життєво необхідний ресурс, її значення для здоров’я, гігієни та економічного добробуту родини.

5-й клас «Вода і сімейний бюджет:

Урок був присвячений темі «Добробут родини та сімейний бюджет», у контексті якої розглядалося раціональне використання води як важливий аспект економії ресурсів. Учні аналізували щоденні витрати води в побуті та грали в інтерактивну гру «Збережемо воду», де моделювали реальні ситуації:

Чи варто мити посуд під проточною водою?

Як діяти, якщо тече кран?

Скільки води витрачається під час прийому душу та миття у ванній?

Завдяки аналізу цих кейсів школярі дійшли висновку, що розумне споживання води не лише зменшує витрати сімейного бюджету, а й сприяє збереженню природних ресурсів.

6-й клас «Вода та здоров’я людини»

Тема уроку – «Корисні та шкідливі звички», а основним питанням для обговорення стало значення води для організму людини. Учні досліджували:

Чому важливо підтримувати водний баланс?

Які наслідки для здоров’я має нестача води?

Як формувати звичку регулярного споживання чистої води?

Значну увагу приділили фізіологічному значенню води, розглянули її роль у підтримці терморегуляції, транспорту поживних речовин, виведенні токсинів та зволоженні шкіри. Завдяки практичним завданням учні усвідомили, що правильний водний режим – основа здорового способу життя.

7-й клас «Вода і догляд за шкірою»

Урок у 7-му класі пройшов у форматі перевернутого навчання, що дозволило учням самостійно дослідити тему «Косметичні проблеми у підлітковому віці та способи їх вирішення».

Основний акцент був зроблений на ролі води у догляді за шкірою. Учні провели експеримент:

  • порівняли результати очищення шкіри звичайною водою та міцелярною;
  • дослідили вплив жорсткості води на стан шкіри;
  • проаналізували склад косметичних засобів і їхню безпечність для здоров’я.

Обговорення підводило до усвідомлення того, що правильний догляд за шкірою неможливий без якісної води, а хімічний склад косметичних продуктів відіграє ключову роль у підтриманні здоров’я підліткової шкіри.

Результати та висновки

Завдяки практичним дослідженням, аналізу життєвих ситуацій та експериментам учні не лише засвоїли важливі наукові факти, а й отримали практичні навички, що допоможуть їм у повсякденному житті.

Ці інтегровані уроки сприяли:

-формуванню екологічної свідомості та відповідального ставлення до ресурсів;

-розвитку критичного мислення через аналіз даних та проведення експериментів;

-зміцненню навичок комунікації та співпраці під час роботи в командах;

-мотивації до навчання, адже інтерактивні методи зробили уроки цікавими та корисними.

Вода – джерело життя, і ці уроки допомогли дітям глибше усвідомити її безцінну роль у здоров’ї, економіці та повсякденному житті.

Дата: 5 лютого, 2025
Автор: Паланиця Любов Григорівна
 
 
© ТНВК "Школа-Ліцей №6 ім. Н.Яремчука", 2013 - 2025
Всі права захищено.