Тернопільський навчально-виховний комплекс
"Школа-ліцей №6 ім. Н.Яремчука"

Архів публікацій

Травень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Методичні рекомендації щодо обсягу знань з біології 6 клас

Документи

 

Тема 1. Вступ

  • Біологія — наука про життя.
  • Основні властивості живого.
  • Науки, що вивчають життя.
  • Різноманітність життя (на прикладах представників основних груп живої природи).
  • Поняття про віруси.
  • Методи біологічних досліджень організмів.

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

оперує термінами:

– біологія, спостереження, експеримент

називає:

– основні властивості живого (ріст, розмноження, взаємодія із зовнішнім середовищем);

наводить приклади:

– основних груп організмів (бактерії, рослини, тварини, гриби);

– методів біологічних досліджень організмів (спостереження, опис, порівняння, експеримент)

 

Тема 2. Клітина

  • Клітина — одиниця живого.
  • Збільшувальні прилади (лупа, мікроскопи). Історія вивчення клітини.
  • Загальний план будови клітини.
  • Будова рослинної і тваринної клітини.
  • Основні властивості клітини (ріст, поділ, обмін з навколишнім середовищем).
  • Основні положення клітинної теорії.

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

оперує термінами:

– клітина, клітинна мембрана, клітинна стінка, цитоплазма, ядро, пластиди, мітохондрії, вакуоля

називає:

– основні елементи світлового мікроскопа;

 – основні властивості клітини: ріст, поділ, обмін з навколишнім середовищем;

наводить приклади:

– складових частин клітини (клітинна мембрана, клітинна стінка, цитоплазма, ядро, органели: пластиди, мітохондрії, вакуоля);

порівнює:

рослинну і тваринну клітину

 

Тема 3. Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності

  • Бактерії — найменші одноклітинні організми.
  • Одноклітинні організми (на прикладі хламідомонади, представників діатомових водоростей, евглени, амеби, інфузорії).
  • Приклади представників одноклітинних Паразитичні одноклітинні організми.
  • Середовища існування одноклітинних організмів, їхні процеси життєдіяльності, особливості будови, роль у природі та житті людини.
  • Колоніальні організми, перехід до багатоклітинності (губки, ульва).

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

оперує термінами:

– бактерії, одноклітинні організми, колоніальні організми, багатоклітинні організми

називає:

– середовища існування одноклітинних організмів;

– ознаки бактеріальної клітини;

наводить приклади:

– одноклітинних, колоніальних та багатоклітинних організмів без тканин;

знає:

– особливості будови одноклітинних;

розуміє:

– процеси життєдіяльності (живлення, дихання, подразливість, розмноження, рух)

 

Тема 4. Рослини

  • Рослина — живий організм.
  • Фотосинтез як характерна особливість рослин, живлення, дихання, рухи рослин.
  • Будова рослини. Тканини рослин. Органи рослин.
  • Корінь, пагін: будова та основні функції.
  • Різноманітність і видозміни вегетативних органів.
  • Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Вегетативне розмноження рослин.
  • Квітка. Суцвіття. Запилення. Запліднення.
  • Насінина. Плід. Способи поширення.

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

оперує термінами:

– рослини, вегетативні органи рослини (корінь, стебло, листок, брунька), статеве розмноження рослин, нестатеве розмноження рослин, фотосинтез, живлення рослин, квітка, суцвіття, запилення, запліднення, насінина, плід

називає:

– основні процеси життєдіяльності рослини (ріст, живлення, фотосинтез, дихання, транспорт речовин);

– умови та речовини, необхідні для життєдіяльності рослин;

– умови, за яких відбувається фотосинтез;

– форми розмноження рослин (статеве, нестатеве);

наводить приклади:

– тканин, органів рослин;

– способів запилення;

– способів розмноження рослин (3-4);

– рухів рослин;

– рослин з видозмінами кореня (3-4),

– рослин з видозмінами пагона та його частин (3-4);

– рослин з різними типами суцвіть, різними типами плодів, різними способами поширення плодів і насінин (3-4);

пояснює:

– запилення та запліднення;

характеризує:

– будову кореня, стебла, листка у зв’язку з функціями;

– бруньку як зачаток пагона;

– квітку як орган насіннєвого розмноження рослин

 

Тема 5. Різноманітність рослин

  • Способи класифікації рослин (за середовищем існування, будовою, розмноженням, тощо).
  • Водорості (зелені, бурі, червоні).
  • Мохи.
  • Папороті, хвощі, плауни.
  • Голонасінні.
  • Покритонасінні (Квіткові).
  • Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури).
    Життєві форми рослин.
  • Рослинні угруповання.
  • Значення рослин для існування життя на планеті Земля.
  • Значення рослин для людини.

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

оперує термінами:

– рослинні угруповання, водорості, мохи, папороті, голонасінні, покритонасінні, Червона книга України

називає:

– середовища існування водоростей, мохів, хвощів, плаунів, папоротей, голонасінних і покритонасінних рослин;

– групи рослин, які розмножуються спорами та насінням;

– основні життєві форми рослин;

– основні екологічні групи рослин;

– основні типи рослинних угруповань;

– рідкісні рослини своєї місцевості;

наводить приклади:

– водоростей (2-3);

– мохів, хвощів, плаунів, папоротей (2-3);

– голонасінних і покритонасінних рослин (4-5);

– рослин різних екологічних груп (2-3);

– рослин різних життєвих форм (4-5);

– панівних рослин різних рослинних угруповань: лісів, степів, лук, боліт (4-5);

– пристосувань рослин до середовища існування (4-5);

розуміє:

особливості розмноження рослин спорами та насінням

 

Тема 6. Гриби

  • Особливості живлення, життєдіяльності та будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло.
  • Розмноження та поширення грибів.
  • Групи грибів: симбіотичні — мікоризоутворюючі шапинкові гриби; лишайники;
  • сапротрофні — цвільові гриби, дріжджі; паразитичні (на прикладі трутовиків і збудників мікозів людини).
  • Значення грибів у природі та житті людини.

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

 

оперує термінами:

– гриби, лишайники

називає:

– найпоширеніші види грибів своєї місцевості;

– ознаки грибної клітини;

– спільні та відмінні риси в будові клітин грибів, рослин і тварин;

– основні групи грибів за їх способом живлення;

– способи розмноження та поширення грибів;

– групи лишайників (накипні, листуваті, кущисті);

наводить приклади:

– їстівних та отруйних грибів свого краю;

– співіснування грибів з рослинами;

характеризує:

– особливості живлення грибів;

– будову грибниці, плодового тіла;

– будову лишайників

Дата: 26 січня, 2023
Автор: Адміністрація школи
 
 

Якщо ви хочете знайти золото, то шукати його потрібно там, де воно є.

Випадкові фото

Історія школи

Тернопільська СШ №6 заснована в 1947 році. Спершу вона не мала власного приміщення, а тому функціонувала в корпусах СШ №1 (зараз тут Українська гімназія імені І. Франка) та політехнічного інституту (зараз ТНТУ ім І. Пулюя). У 1960 році школа одержала нове приміщення по вул. Леніна, 25 (зараз це вул. Руська, 6), в якому знаходиться і тепер. ...
Читати далі...

Міні Відеогалерея

Error thrown

Cannot use object of type WP_Error as array