Конспект уроку з хімії у 10 класі
Тема: «Значення хімії для життя суспільства. Якби я був хіміком, то синтезував би такі речовини»
Даний урок проводиться з використанням кейс методу. Цікавим у проведенні цього типу уроку є те,що учні при підготовці матеріалів не спираються на матеріали Інтернету чи довідникового матеріалу ,а тільки спираються на свою фантазію і розуміння корисності їх ідеї. Роль вчителя полягає у спрямуванні дискусії за допомогою проблемних запитань, контролю часу роботи над проблемою і залученні всіх учнів в процес аналізу кейса.
Мета уроку: « Ознайомити учнів із значенням хімії для життя суспільства і націлити їх уяву на необхідність синтезу нових речовин,необхідних у різних галузях нашого життя.»
Дидактична мета: «Поглибити й розширити знання учнів про хімічні речовини і їх властивості. Вчити учнів досліджувати й оцінювати соціальні явища засобами хімії, бачити необхідність планування майбутнього, допомогти сформулювати особисте ставлення до діяльності, яка виамагає хімічних знань.
Розвиваюча мета: «Розвиток дослідницьких навичок. Розвиток уміння аналізувати, систематизувати отримані результати, формувати вміння виступати перед аудиторією, чітко формулювати і відстоювати свою думку.»
Виховна мета: «Сприяти вихованню вміння працювати в команді, вміння критично ставитися до думки однокласників.»
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації навчального матеріалу.
Обладнання: Кейс тексти, матеріали мережі Інтернет.
На роботу з кейсом відводжу 2 заняття.
1. Ознайомлення з сюжетом кейсу.
Сучасна людина повинна вміти аналізувати різні життєві проблеми,
знаходити способи їх розв’язання. Сьогодні учні часто чують про те, як би змінилося життя людини, якби в її житті були нові речовини: ліки, побутові хімікати, нові матеріали. Я вам пропоную пофантазувати і придумати нові речовини, дати їм назви і запропонувати застосування
2. Проблематизація – в ході групової дискусії визначається суть питань які потрібно вирішити.
3. Формування проблеми і відбір кращих її аспектів для трьох груп учнів:
- Синтез речовин, які б допомогли вирішити проблему у лікуванні найбільш небезпечних захворювань сучасності (10 учнів)
- Синтез матеріалів, які б мали високу зносостійкість і можливість саморегенеруватися в ході їх експлуатації (10 учнів)
- Жартівливі рецепти як позбутися поганих оцінок.
4. Список проблемних питань і висування гіпотетичних відповідей на них в межах кожної групи.
На другому занятті відбувається презентація буклетів, виготов-лених кожним учнем групи. Потім слово бере керівник кожної групи і робить висновок.
5. Бліц-опитування (робить учитель)
- Що спільного в поданих ідеях щодо синтезу нових речовин?
- Чим відрізняються пропозиції учнів в кожній групі?
- Чи є такі завдання в наших підручниках?
- Чи бачите ви майбутнє у запропонованих вами синтезах нових речовин?
- Чи варто синтезувати всі запропоновані вами речовини?
- Чи варто присвятити своє життя пошуку шляхів синтезу запропоно-ваних вами речовин?
- Спробуйте зрозуміти, для чого особисто вам може стати в нагоді сьогоднішнє заняття?
Урок закінчено.
Написати коментар:
FaceBook VK Сайт