Математика (1-й клас)

Ознаки предметів
Учень/учениця повинен знати і вміти:
- називати, розпізнавати, визначати, порівнювати ознаки об’єктів навколишнього світу: форма, розмір, колір тощо;
- розбивати групу об’єктів навколишнього світу на підгрупи за спільною ознакою.
Просторові відношення
Учень/учениця повинні знати і вміти:
- розпізнавати, розміщувати предмети на площині та в просторі;
- переміщувати об’єкти в заданих напрямках: справа наліво, зліва направо, зверху вниз, знизу вгору;
- вживати у мовленні відповідні терміни.
Геометричні фігури і величини
Учень/учениця повинні знати і вміти:
- розрізняти геометричні фігури – куб, кулю, пряму, криву, відрізок, промінь, кут, ламану; многокутники;
- впізнавати в оточуючих предметах відомі геометричні фігури;
- зображувати і порівнювати точку, відрізок, пряму, криву, ламану.
Довжина
- розуміти, які одиниці вимірювання довжини доцільно використовувати в конкретному випадку;
- вимірювати довжину предметів або відрізків;
- будувати відрізок заданої довжини.
Маса
- знати, що маса вимірюється у кілограмах (кг);
- записувати результати вимірювання маси (за малюнками).
Місткість
- розуміти, що посудини мають місткість;
- порівнювати посудини за місткістю;
- записувати результати вимірювання місткості (за малюнком).
Вартість
- знати, що одиницями вартості товару є гривня, копійка, їх скорочене позначення (грн, к.) та співвідношення між ними.
Час
- знати назви днів тижня та їх послідовність і визначати час з точністю до години;
- використовувати знання про вивчені величини при розв’язуванні практично – зорієнтованих задач.
Дії з іменованими числами (величинами)
- порівнювати іменовані числа (з одиницями довжини, маси, місткості, вартості, часу) ;
- додавати і віднімати іменовані числа (з одиницями довжини, маси, місткості, вартості, часу), подані в однакових одиницях вимірювання.
Числа в межах 100. Дії з числами
Учень/учениця повинні вміти, знати:
- називати, лічити числа в прямому і зворотному порядку у межах 100;
- утворювати число прилічуванням одиниці до попереднього і відлічуванням одиниці від наступного до нього числа;
- вміти правильно писати числа цифрами в зошитах у клітинку;
- розуміти склад чисел від 2 до 10 і утворювати рівності на основі складу числа;
- порівнювати числа в межах 100;
- використовувати під час обчислень властивості додавання й віднімання нуля, віднімання рівних чисел;
- знати назви компонентів і результату дій додавання та віднімання;
- володіти обчислювальною навичкою табличного додавання і віднімання чисел у межах 10;
- застосовувати прийом додавання і віднімання чисел частинами;
- знаходити число за даним відношенням «більше на…», «менше на…» , «на скільки одне число більше або менше за інше».
Додавання й віднімання чисел на основі нумерації у межах 100
Учень/учениця повинні вміти, знати:
- знати назви розрядних чисел;
- лічити десятками в межах 100;
- розрізняти одноцифрові і двоцифрові числа;
- визначати кількість десятків і кількість одиниць у двоцифровому числі, записувати рівності;
- додавати і віднімати число 1 у межах 100;
- замінювати суму розрядних доданків двоцифровим числом;
- віднімати від двоцифрового числа його десятки або його одиниці;
- розуміти, сутність порозрядного додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд і обчислювати числові вирази;
- знаходити невідомі компоненти арифметичних дій додавання і віднімання – доданок, зменшуване, від’ємник;
- порівнювати число та числовий вираз, два числових вирази.
Загальні прийоми розв’язування задачі
Учень/учениця повинні вміти, знати:
- читати задачі (прості задачі на знаходження суми, різниці двох чисел; збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, різницеве порівняння; знаходження невідомого доданка);
- виділяти умову і запитання, про кого або про що йдеться в задачі, числові дані й шукане;
- обґрунтовувати вибір арифметичної дії для розв’язування задачі;
- записувати розв’язання задачі дією із зазначенням найменування результату, коротку відповідь;
- формулювати (усно) повну відповідь на запитання задачі.
Написати коментар:
FaceBook VK Сайт