Державні вимоги до навчальних досягнень учнів 3 класу

УКРАЇНСЬКА МОВА
Учень має:
- виразно читати напам’ять вірші, прозові уривки;
- правильно будувати діалог, з дотриманням етичних норм мовлення, культури спілкування, вживанням правильних форм звертання;
- усно переказувати текст (докладно і вибірково);
- висловлювати власну думку про предмети, явища, події та своє савлення до цього.
- письмово самостійно впорядкувати деформований текст;
- вміти оцінити свою роботу, знайти помилки та виправити їх.
- вміти пояснити значення мови для людини
- розпізнавати на слух і на письмі розповідні, питальні та спонукальні речення, впізнавати окличні та неокличні, вміти їх побудувати;
- встановлювати з допомогою та під керівництвом вчителя смислові та граматичні зв’язки між словами у реченні;
- виявляти в текстах слова з прямим і переносним значенням, добирати синоніми і антоніми до загальновживаних слів;
- пояснювати і вживати у власному мовленні фразеологізми, зокрема прислів’я;
- вміти працювати з тлумачним та орфографічним словником;
- знати правила вимови слів з ненаголошеними “Е” “И”, правило вимови дзвінких приголосних звуків в кінці слова та складу, дотримуватись цих правил умовленні;
- знати що таке “орфограма”
- вміти утворювати нові слова за допомогою префіксів та суфіксів;
- дотримуватися правил правопису слів з апострофом;
- розрізняти слова за частинами мови ( іменник, прикметник, дієслово, прийменник)
- знати і відтворювати усно український алфавіт;
- дотримуватися правил переносу слів з одного рядка в інший;
- дотримуватися правил вживання розділових знаків в кінці речень;
- списувати текст з підручника з дотриманням правил правопису та каліграфії;
- записувати під диктування текст, складений зі слів, що пишуться за фонетичним принципом, за правилами вивченими у 1-3 класах;
- дотримуватися гігієнічних та технічних правил письма, та культури оформлення письмових робіт;
- розбірливо та охайно писати в зошиті в одну лінію;
- самостійно і своєчасно готуватися до уроку;
- планувати послідовність виконання завдань;
- виконувати всі настанови вчителя;
- слухати й аналізувати відповіді однокласників, співпрацювати з ними в парі, невеликій групі;
- вміи працювати з підручником;
- вміти висловити оцінні судження щодо якості усної відповіді, письмової роботи власної та однокласників.
МАТЕМАТИКА
- утворювати, записувати, порівнювати числа в межах 1000;
- розуміти сутність арифметичних дій (додавання, віднімання, множення і ділення)
- застосовувати в обчисленнях таблиці множення чисел 2-9 і відповідних випадків ділення
- застосовувати в обчисленнях властивості дій додавання і віднімання нуля, віднімання рівних частин, множення на 1 та 0, ділення на 1, ділення нуля на число; множення і ділення числа на 10, 100
- виконувати різницеве та кратне порівняння чисел
- розрізняти одноцифрові, двоцифрові та трицифрові числа
- виконувати арифметичні дії на основі нумерації
- володіти навичками усного додавання та віднімання круглих трицифрових чисел;
- застосовувати алгоритм письмового додавання та віднімання чисел, перевіряє правильність їх виконання
- розуміти сутність переставного та сполучного законів множення, застосовувати їх в процесі виконання завдань
- володіти обчислювальними навичками позатабличного множення і ділення
- розуміти сутність ділення з остачею, виконувати ділення з остачею
- розуміти утворення астин способом ділення цілого на рівні частини та виділення однієї з них
- читати і записувати частини цілого у вигляді дробу з чисельником 1, порівнювати їх
- знаходити частину від числа та число за величиною його частини
- розрізняти та будувати геометричні фігури: пряма, промінь, прямий, тупий та гострий кути, прямокутник, квадрат, відрізок заданої довжини
- позначати та називати геометричні фігури буквами латинського алфавіту
- розрізняти на кресленнях коло і круг, називати їх елементи: центр, радіус, діаметр
- знати формули знаходження периметра квадрата і прямокутника, застосовувати їх під час практичних завдань
- записувати і читати числові вирази, знаходити значення числових виразів з дужками та без них
- знаходит значення виразів зі змінною, при заданих значеннях змінної
- розуміти сутність поняття “рівняння”, “розв’язок рівняння”, розв’язувати прості рівняння
- розрізняти числові нерівності та нерівності зі змінною
- застосовуввти знання про величини:
* одиниці вимірювання довжини (см, дм, м, мм, км)
* маси ( г, кг, ц, т )
* місткості (л)
* часу ( рік, місяць, тиждень, доба, година, хвлина, секунда)
* вартості (грн, коп.) - виконувати перетворення, порівняння та дії з іменованими числами
- розв’язувати прості задачі та складені на 2-3дії
- аналізувати умову задачі та обирати спосіб її розв’язання
- записувати розв’язання задачі різними способами: окремими діями з поясненням або виразом
- записувати повну відповідь на запитання задачі.
ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
У третьому класі учень має вміти:
- визначати жанр прочианого твору: казка, вірш, оповідання, байка, п’єса
- розрізняти фольклорні і авторські твори за емоційним забарвленням;
- знати і вміти пояснити значення книжки в житті людини
- читати вголос правильно, свідомо, виразно цілими словами або групами слів
- читати мовчки: очима свідомо (без артикулювання)
- обирати темп читання, прийнятний для розуміння прочитаного
- визначати тему та основну думку твору
- визначати структуру епічного твору (зачин, основна частина, кінцівка)
- знаходити потрібний епізод у творі за завданням вчителя
- співставляти ілюстрацію до твору з відповідним епізодом
- знаходити у тексті художні описи природи, зовнішності людини, інших живих істот
- знаходити у тексті діалог, називати його учасників, читати в особах
- визначати головного і другорядного персонажів
- пояснювати, який вчинок є позитивним, а який негативним
- знати авторів, виучуваних творів, розповідати епізоди з їхнього життя та діяльності
- виділяти в художньому тексті та у своєму мовленні яскраві образні вислови, епітети, порівняння, метафори (без термінів),
- розрізняти прислів’я і приказки з-поміж інших літературних жанрів, знає напам’ять 5-6 прислів’їв
- називати основні ознаки вірша: наявність рими, ритму, мелодики, створює словесні малюнки за змістом вірша
- розповідати про власні почуття, які викликав вірш під час читання чи слухання
- читати напам’ять 5 віршів
- складати план до невеликих за обсягом і не складних за будовою художніх текстів, використовувати його для переказу прочитаного
- відповідати на запитання щодо проитаного рядками тексту, своїми словами
- підримувати діалог (5-6)реплік з учителем, однокласниками на основі прочитаного
- знаходити, показувати і правильно називати структурні елементи книжки (титульний аркуш, анотація, віомості про автора)
- прогнозувати за анотацією зміст книжки
- добирати і читати дитячі книжки на рекомендовану вчителем тему читання.
- складати найпростішу анотацію на прочитану книжку (усно, з допомогою вчителя)
- вміти користуватися бібліотекою
- вміти користуватися довідковою літературою,дитячими журналами
- переказувати твір детально, стисло, вибірково
- складати розповідь від імені одного з героїв твору
- виконувати різноманітні творчі завдання за змістом прочитаних творів
- брати участь в інсценізації
- брати участь у колективному обговоренні змісту самостійно прочитаних книжок
- виявляти толерантність, повагу до однолітків під час діалогу, колективної дискусії
ПРИРОДОЗНАВСТВО
Учень повинен:
- наводити приклади живої і неживої природи та предметів, створених людиною
- мати уявлення про розподіл води на землі, називати три стани води, розуміти значення води для життя на Землі, дотримуватися правил економного використання води в побуті
- мати уявлення про склад і властивості повітря, джерела забруднення, охорону, застосовує їх на практиці
- мати уявлення про гірські породи та корисні копалини, наводити приклади твердих, рідких і газоподібних корисних копалин та використання їх людиною
- розуміти значення ґрунту для життя рослин і тварин
- застосовувати на практиці знання про необхідність економного й бережного ставлення до корисних копалин та ґрунтів
- пояснювати взаємозв’язки в живій та неживій природі на прикладах використання людиною енергії Сонця, вітру, рухомої води
- встановлювати умови, необхідні для розвитку рослин
- застосовувати правила безпечної поведінки з електроприладами, економного використання води, тепла, електроенергії у побуті
- знати про різноманітність рослин і тварин у природі, про Червону книгу України
- мати уявлення про організм людини як єдине ціле , окремі органи, системи органів
- розуміти значення поживних речовин рослинного і тваринного походження для організму людини
- застосовувати правила здорового способу життя, гігієни шкіри, органів чуття, дихання
- знати і застосовувати правила поведінки у природі
Написати коментар:
FaceBook VK Сайт